آرشیو یک‌شنبه ۲۲ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۹۵
اخبار کشور
۱۰

اولویت وزارت ارتباطات استفاده از فرصت انقلاب دیجیتال و اشتغال زایی است

محمدجواد آذری جهرمی وزیر پیشنهادی ارتباطات درجلسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از معضلات اجتماعی بحث اشتغال است در این 4 سال باید از این فضا استفاده و خود را به استاندارد جهانی در حوزه اشتغال در بحث فناوری اطلاعات برسانیم؛ در برنامه ای که دولت تدوین کرده و به مجلس ارایه کرده و در واقع دولت تعهد 900هزار اشتغال را داشت که 100هزار شغل آن مربوط به وزارت ارتباطات است.

وی با بیان اینکه 17 درصد فارغ التحصیلان به عرصه فناوری اطلاعات و کامپیوتر اختصاص دارد، ادامه داد: ارزش این اشتغال در اینجا مشخص می شود و در این باره مهاجرت ها معکوس شد؛ البته با موانع جدی در این عرصه روبرو هستیم.

جهرمی آذری با بیان اینکه سهم فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور حدود 2 درصد است، تصریح کرد: در برنامه ششم 2 و نیم درصد دیده شده و بنا است از این میزان 2 درصد سهم فناوری اطلاعات باشد.

وی ادامه داد: برنامه اصلی ما استفاده از فرصت انقلاب دیجیتال و هدف اصلی رسیدن به اشتغال است؛ بخش فناوری اطلاعات بخش کوچکی از ثروت عمومی را تشکیل می دهد.

وی افزود: هدف ما ایجاد اشتغال در حوزه فناوری اطلاعات است و باید با نگاه توسعه ای و توجه به خطوط قرمز کشور این موضوع را مورد توجه قرار داد.

وزیرپیشنهادی ارتباطات دولت دوازدهم گفت: در این دنیا این حوزه توسط جوانان اداره می شود و اقتصادی این موضوعات سن جوانی را می طلبد.