آرشیو یک‌شنبه ۲۲ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۹۵
اخبار کشور
۱۰

ایجاد تعادل در منابع و مصرف و تامین آب سالم روستایی

حبیب الله بیطرف که در جلسه فراکسیون نمایندگان مستقلین ولایی حاضر شده بود پیرامون آن گفت: در این جلسه نمایندگان مشکلاتی از قبیل چالش های پیش روی تامین آب در مناطق روستایی مطرح کردند که در این زمینه برنامه داریم.

وزیر پیشنهادی نیرو در ادامه با اشاره به عدم تعادل میان منابع و مصارف آب در کشور عنوان کرد: ما کشوری کم آب هستیم اما میزان مصرف آب نسبت به میزان جهانی بسیار بیشتر است که بخش اعظم آن در بخش کشاورزی مصرف می شود که باید آن را کاهش دهیم.

تامین آب بهداشتی با استانداردهای جهانی برای مصارف شرب همه کشور به خصوص مناطق کم آب مورد سوال نمایندگان بود که وی گفت: در این روش استفاده از منابع جدید مثل نمک زدایی و آب شیرین کن ها را مد نظر داریم.

بیطرف در ادامه عنوان کرد: مهم ترین مسئله در کاهش بحران آب در ایران تعادل بخشی در منابع و مصارف آب است که در این زمینه رویکرد تاثیرگذار مدیریت یکپارچه آب مهم بوده و همزمان به بحث های تامین آب و مصرف و توزیع آب باید توجه شود.

وزیر پیشنهادی نیرو در پایان جنبه های زیست محیطی و اجتماعی و اولویت گذاری در تامین آب سالم روستایی را از مهم ترین کارهای این وزارتخانه در آینده برشمرد و گفت: استفاده از پسآب ها برای مصارف کشاورزی و صنعتی می تواند راهکار تعدیل بحران در ایران باشد.