آرشیو یکشنبه ۲۲ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۹۵
حوادث - اخبار کشور
۱۱

سازمان غذا و دارو: میوه های خشک فله ای مورد تایید نیست

رئیس اداره نظارت بر مواد غذایی و آشامیدنی با منشا گیاهی سازمان غذا و دارو گفت: میوه هایی که به صورت خشک شده در بازار به فروش می رسد باید در کارخانجات مجهز بهداشتی تهیه و بسته بندی شوند.

نسترن محمدی به پایگاه خبری سازمان غذا و دارو گفت: میوه های خشک شده حتما باید در کارخانجات مشمول اخذ پروانه های بهداشتی و در شرایط مناسب و مطابق با ضوابط و قوانین تهیه و بسته بندی شوند.

محمدی افزود: میوه های خشک شده ای که به صورت فله ای و بدون هیچ نوع مشخصاتی در بازار به فروش می رسد مورد تایید وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو نمی باشند و مصرف کنندگان هنگام خرید این نوع محصول حتما به مشخصات بهداشتی بر روی محصول دقت نمایند.

وی ادامه داد: میوه ها بعد از خشک شدن در کارخانجات که بر اساس ضوابط بهداشتی و با حضور مسئول فنی صورت می گیرد هنگام بسته بندی نیز از لحاظ باقیمانده سموم کنترل می شود.

اعلام اسامی برخی فرآورده های غذایی غیرمجاز

روابط عمومی این سازمان در اطلاعیه ای نوشابه انرژی زا با نام تجاریموتو، نمک دریاچه با نام تجاریسوناکس فاقد، نان خشک سبوس دار گندم و نان خشک سبوس دار جو با نام تجاری اکسیر، کورن فلکس با نام تجاری Mr.break fast و روغن زیتون تصفیه شده شرکت صنایع غذایی نمونه گیلارخزر با نام تجاریگیلار را به دلیل نداشتن مجوزهای بهداشتی غیرمجاز و تقلبی معرفی کرد.

همچنین محصولاتی چون سوهان با نام تجاری جریان، موسسه نارگل نازچنار نام تجاری نارگل چای سیاه خارجی به دلیل جعل و آجیل و خشکبار کارگاه آقای محسن عربی با نام تجاریعربی به دلیل ابطال مستندات مورد نظر اداره کل نظارت و ارزیابی فرآورده های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو غیرمجاز شمرده می شوند.