آرشیو یک‌شنبه ۲۲ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۴۱۱۷
مدیران
۲۸
مورد کاوی 1

مهارت نیروی کار جوان را تقویت کنید

اون گارو به عنوان رئیس منابع انسانی Master card هرچند نمی توان گفت که از تکنولوژی ترس دارد اما خودش اعتراف می کند که استفاده از رسانه های اجتماعی برای او کار چندان ساده ای هم نیست- حداقل در ابتدا برای او آسان نبود. اون 51 ساله می گوید: من متوجه شدم که در این دنیای جدید فضای مجازی موضوعات زیادی را باید یاد بگیریم.به همین خاطر او داوطلب شد تا در یک برنامه آموزش دوطرفه که توسط یکی از گروه های منابع کسب وکار داخلی ترتیب داده شد، شرکت کند. این برنامه کارمندان جوان را با همکاران مسن تر در کنار هم قرار می دهد تا روی مهارت های تکنولوژی کار کنند.

برای اون هم یک مربی در نظر گرفته شد که نام او ربکا کافمن بود که 24 ساله و یک کاربر حرفه ای رسانه های اجتماعی بود و به اون آموزش می داد که چگونه از توییتر استفاده کند و همچنین به او نحوه بهره بردن از سایت های ایجاد شبکه مثل Linkedin را می آموخت. اون می گوید: «ربکا طرز فکر مرا درباره نحوه استفاده از فضای اجتماعی شکل داد. اکنون زمانی از روز خود را به Linkedin اختصاص می دهم و حالا بیشتر به اهمیت رسانه های اجتماعی پی برده ام. در عین حال کارکردن با ربکا به اون کمک کرد تا بهتر بتواند با افراد جوان نسل جدید که مصرف کنندگان و نیروی کار آینده هستند، ارتباط برقرار کند. با توجه به تغییراتی که در صنعت مسترکارت در جریان است، داشتن چنین بینشی بسیار ضروری است. اون می گوید: «این نسل جدید آینده را در قالب عادت های خرید شکل می دهند. آنها از پول نقد برای خرید استفاده نمی کنند.

آنها از ابزارهای الکترونیک استفاده خواهند کرد. در نتیجه، شرح وظایف در مسترکارت تغییرکرده است.» ربکا نیز از این رابطه سود برد. اون به او مشاوره حرفه ای داد و به او کمک کرد تا مهارت های ارتباطی خود را بهبود بخشد. اکنون صدها نفر از کارمندان مسترکارت در این برنامه شرکت می کنند که در حال حاضر در پنج دفتر اجرا می شود. اون می گوید: «گویی این مساله واگیر دارد- افراد دستشان را بالا می برند و می گویند: «من یک مربی می خواهم. مهم این است که داوطلب شوید.»