آرشیو یکشنبه ۲۲ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۳۸۷۸
جامعه
۱۳
شورا

مخالفت خانواده نابغه ریاضی با نامگذاری معبری به نام «میرزاخانی»

منبع: مهر

رییس کمیسیون نامگذاری شورای شهر تهران گفت: خانواده مرحوم مریم میرزاخانی با نامگذاری معبری به نام وی مخالفت کردند و معتقد بودند به جای اسطوره سازی باید الگوسازی شود. مجتبی شاکری، درخصوص سرانجام دو فوریت معبری به نام نابغه ریاضی مریم میرزاخانی گفت: در جمع آوری امضا در شورای چهارم برای نامگذاری معبری به نام مریم میرزاخانی قرار شد معبری در نزدیکی مدرسه تیزهوشانی که وی در آن تحصیل کرده به نام وی نامگذاری شود تا دانش آموزان این مدرسه بدانند در سال های دور یکی از 10 نخبه برتر دنیا در این مدرسه تحصیل کرده است بنابراین خیابان طوس برای این نامگذاری در نظر گرفته شد. اما مسوولان مدرسه که از این موضوع استقبال کرده اعلام کردند خانواده وی به این موضوع رضایت ندارند.

رییس کمیته فرهنگی شورای شهر تهران با اشاره به رایزنی هایی که با پدر مریم میرزاخانی انجام شد گفت: احمد میرزاخانی اعلام کرد به سه دلیل نیاز به این نامگذاری نیست، نخست اینکه باید به جای اسطوره سازی، الگوسازی شود و نباید از دختر وی اسطوره دست نیافتنی ساخت که قابل تکرار نباشد. دوم آنکه موفقیت مردم در آرامش خانواده است و سوم اینکه هرگز پول و درآمد تاثیری در این موفقیت نداشته و این خانواده مرفه نبوده و این روال را صحیح نمی داند.

وی با اشاره به سخنان پدر میرزاخانی گفت: مگر نامگذاری خیابانی به نام امیرکبیر کمکی در شناخت امیرکبیر داشته است که نامگذاری معبری به نام فرزند وی چنین کاربردی را داشته باشد. شاکری اضافه کرد: ما به پدر وی گفتیم با وجود مخالفت های شما اگر شورا این نامگذاری را انجام دهد، مخالفتی دارید یا خیر، که مهندس میرزاخانی با کمال متانت پاسخ دادند شما در جایگاه قدرت هستید و می توانید این کار را بکنید اما ما راضی به این کار نیستیم.