آرشیو یکشنبه ۲۲ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۴۸۹۵
فرهنگ و هنر
۱۶

تجسمی

نمایشگاه «لوح خیال» در نگارخانه لاله

نمایشگاه گروهی مجسمه و نقاشی «لوح خیال» در نگارخانه لاله گشایش یافت.

به گزارش فارس، نمایشگاه گروهی مجسمه و نقاشی «لوح خیال» با حضور محمدرضا فیروزه ای، حسین علی ذابحی، قربانعلی اجلی، جعفر نجیبی، سهراب هادی و احمد رویایی، نگار نادری پور (رئیس هیات و مدیر انجمن هنرمندان مجسمه ساز ایران) و جمعی از اهالی فرهنگ و هنر، از عصر روز جمعه 20 مرداد در نگارخانه لاله به نمایش درآمده است.

در این نمایشگاه 35 اثر هنری از جعفر نجیبی، رباب زالی و نگار نجیبی در قالب مجسمه و نقاشی ارائه شده است. آثار این هنرمندان بیشتر یادآور قصه ها و اسطوره های ایرانی است که هریک در آثارش سعی در خلق موجودات خیالی شخصی با رویکردی تازه داشته و روایتی امروزی و بداهه نگارانه از اسطوره های کهن را دنبال کرده اند. بیشتر آثار حجمی از ضایعات آهن شکل گرفته و برخی از آثار نیز با تکنیک سفال و سرامیک ارائه شده است.

نگارگری های بزرگی در کاوه

نمایشگاهی از آثار نگارگری بهزاد بزرگی بزودی در گالری کاوه برپا می شود که به گفته هنرمند با آثاری که پیش از این ارائه داده است، متفاوت خواهد بود.

بهزاد بزرگی، نگارگر درباره جدیدترین فعالیت های خود به مهر گفت: در حال حاضر روی یک مجموعه کار با تکنیک سوخت روی چرم می کنم که قرار است آبان ماه در گالری کاوه به نمایش دربیاید. از نظر محتوا این نمایشگاه ادامه نمایشگاه قبلی ام با اسم «دختران سرزمین فیروزه» است و 40 تابلو برای این نمایشگاه آماده می کنم.

او در توضیح بیشتر تکنیک به کاررفته در خلق این آثار بیان کرد: من روحیه بی پروایی دارم و علاوه بر خلق آثار نگارگری و تدریس آن، دوست دارم با تکنیک های چالش برانگیز هم کار هنری انجام دهم. البته روی مجموعه «دختران سرزمین فیروزه» هم کار می کنم و باز هم در گالری والی نمایشگاهی از این نگارگری ها برپا خواهم کرد. فرم و فضای کارهای من کاملا آبستره و مدرن است و در همین آثار جدیدم هم باز آناتومی و فرم و فضا را شکسته ام، البته روح حاکم بر آثارم یکی است، اما تکنیک ها متفاوت است.

این مدرس نگارگری در پایان از برپایی نمایشگاهی در موزه هنرهای معاصر بلژیک تا پایان سال خبر داد.