آرشیو یکشنبه ۲۲ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۴۸۹۵
اقتصاد
۴

بیمه تلفن همراه راه جدید کلاهبرداری بازار موبایل

رئیس اتحادیه دستگاه های مخابرات و تلفن همراه، درباره کلاهبرداری برخی شرکت ها از مصرف کننده با ارائه بیمه برای تلفن همراه هشدار داد.

غلامحسین کریمی خراسانی در گفت وگو با خبرگزاری صدا و سیما با اشاره به این که با کارشناسی های انجام شده در این خصوص، غیرقابل اطمینان بودن این بیمه ها حتمی است، افزود: مهم ترین اشکال این فعالیت حضور نداشتن شرکت های بیمه گذار به صورت مستقیم برای بر عهده گرفتن بیمه تلفن های همراه است. وی با بیان این که شرکت هایی به صورت واسطه گوشی های تلفن همراه را بیمه می کنند، ادامه داد: این نوع فعالیت سبب ایجاد راهی برای سوءاستفاده از مصرف کننده می شود. کریمی با اشاره به ضعف خدمات پس از فروش در بازار موبایل ادامه داد: مصرف کننده نباید بیمه را بپذیرد.

رئیس اتحادیه لوازم مخابراتی و تلفن همراه پرداخت 5 تا 7 درصد قیمت کل گوشی را به مدت یک سال روش پرداخت حق بیمه دانست و گفت: این بیمه مسئولیت مواردی را که گارانتی بر عهده نمی گیرد، تقبل می کند، اما هنگام بروز مشکل، مصرف کننده با شرکت بیمه گذار مواجه نیست بلکه باید به شرکت واسطه مراجعه کند که این زمینه ساز مشکلات متعدد خواهد شد. وی با اشاره به اجرایی نشدن طرح رجیستری پس از دو سال و پنج ماه در بازار افزود: این طرح یک ماهه قابل اجرا بوده است.

کریمی اختصاص 80 میلیارد تومان اعتبار را در مجلس برای اجرای این طرح غیرضروری دانست و گفت: این طرح اجرایی می شد، اما به گفته مسئولان پس از چند بار تمدید زمان اجرا تا آبان امسال اجرایی خواهد شد.