آرشیو یکشنبه ۲۲ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۴۸۹۵
اقتصاد
۴

رئیس اتاق ایران مطرح کرد:خواسته های بخش خصوصی از دولت دوازدهم

رئیس اتاق ایران با برشمردن خواسته های اقتصادی بخش خصوصی از دولت دوازدهم گفت: تدوین یک برنامه جامع اقتصادی به عنوان یک استراتژی منسجم به عنوان اولویت اول بخش خصوصی مدنظر ماست.

به گزارش فارس، در نشست هم اندیشی اتاق های سراسر کشور با وزرای پیشنهادی اقتصاد و صنعت در دولت دوازدهم، غلامحسین شافعی اظهار کرد: آنچه به عنوان اولویت بخش خصوصی مطرح است، تدوین یک برنامه جامع اقتصادی به عنوان یک استراتژی منسجم موردنظر ماست.

وی بیان کرد: اولویت بعدی موضوع بهبود فضای کسب وکار و موضوع مقررات زدایی است و به نظر می رسد با توجه به اقدامات گمرک در آینده هم شاهد بهبود در فضای اقتصادی باشیم.

شافعی اظهار کرد: موضوع نظارت بر سیستم بانکی بسیار حائز اهمیت است و کارشناسان می گویند حجم اقتصاد ایران نیازمند این همه تعدد بانک و موسسات اعتباری نیست. وی با اشاره به معطل ماندن یکسان سازی نرخ ارز گفت: امیدواریم به این موضوع در دولت دوازدهم پرداخته شود و به قول هایی که در زمینه داده شده، عمل شود.

رئیس اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: موضوع رهایی از اقتصاد نفتی، یکی از درخواست های بخش خصوصی از دولت دوازدهم است. وی با اشاره به این که اهداف و سیاست های اصل 44 قانون اساسی محقق نشده است، خاطرنشان کرد: امیدواریم در برنامه ها به این موضوع پرداخته شود و موضوع رانت از بین برود و برای فعالان اقتصادی شرایط فعالیت یکسانی فراهم شود.