آرشیو دوشنبه ۲۳ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۶۵۶۸
صفحه آخر
۲۴
توئیت  نامه

از دزفول تا نیویورک، از گاز کلر تا های هیتلر

حالا بعد از مراسم تحلیف و فروکش کردن اخبار سیاسی، توئیتر روزهای آرامی را می گذراند. از ترند شدن یا طوفان توئیتری خبری نیست و هر کسی از هر دری حرف می زند. با این حال اتفاقات اجتماعی همچنان در این شبکه اجتماعی بازتاب پیدا می کنند.

# گاز کلر

نشت گاز کلر و مسموم شدن بخشی از هموطنان در جنوب ایران، یکی از موضوعاتی است که حالا توجه کاربران توئیتر را به خود جلب کرده است. اینکه چرا این اتفاق افتاده و چرا باید خوزستان با این همه محرومیت و مشکل مواجه باشد از جمله مسائلی است که در توئیت ها مورد اشاره قرارمی گیرد.

# نژادپرست

تظاهرات نژادپرست ها در امریکا یکی دیگر از موضوعاتی است که در توئیتر درباره آن صحبت می شود. در این میان واکنش باراک اوباما به این اتفاق هم یکی دیگر از مواردی است که در این زمینه مورد اشاره قرار می گیرد. اغلب کاربران توئیتر از برپایی چنین تظاهراتی اظهار تاسف می کنند و با نوشتن جملاتی درباره بازگشت به عقب در امریکا، رابطه حضور ترامپ در کاخ سفید و این تظاهرات و طاعون نژادپرستی نسبت به این اتفاق واکنش نشان می دهند.

# جشن حافظ

جشن حافظ که برای نخستین بار بعد از درگذشت علی معلم برگزار شد و جایزه هایی که داد یکی دیگر از موضوعاتی بود که کاربران توئیتر درباره اش توئیت کردند. اکثر آنها از انتخاب های این جشن متعجب شده بودند و درباره این موضوع می نوشتند.

# چپ دست ها

روز جهانی چپ دست ها هم باعث شد کاربرانی که چپ دست هستند درباره این موضوع بنویسند. اینکه برای کنکور در بخش معلولان ثبت نام کرده اند و برای پر کردن پاسخنامه روی صندلی هایی که مخصوص افراد راست دست است، چقدر سختی کشیده اند. عده ای هم درباره باهوش تر بودن چپ دست ها نوشتند و خاطراتی هم درباره این تفاوت در قالب توئیت رد و بدل می شد.