آرشیو دوشنبه ۲۳ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۶۵۶۸
فرهنگ و هنر
۲۲
فرهنگ

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: تلاش کردم ثابت کنم فرهنگ یک حوزه زیر ساختی است

سیدرضا صالحی امیری روز یکشنبه در حاشیه آخرین نشست هیات دولت یازدهم در جمع خبرنگاران در مورد تلخی ها و شیرینی های کاری چهار سال گذشته بیان کرد: هیچ شانی جز خدمت به ملت بزرگ ایران اسلامی ندارم.

وی گفت: دولت باور دارد که این پست ها و جایگاه ها ماندنی نیستند و آن چیزی که ماندنی است، خدمت به مردم، اخلاق، معرفت، انسانیت و فضیلت است. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در این چهار سال عمر دولت یازدهم، سه سال را در کتابخانه ملی بودم و قریب به یک سال را هم در وزارت ارشاد خدمت کردم.

وی خاطرنشان کرد: طی این چهار سال همه توان و تلاشم را صرف توسعه فرهنگ و معرفت کردم و تلاش داشتم تا ثابت کنم که فرهنگ یک حوزه زیرساختی است و جامعه اگر دچار چالش های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی می شود، ریشه آن فرهنگی است. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: معتقدم اگر فرهنگ اصلاح شود، به طور حتم سایر مولفه ها همچون اقتصاد، سیاست و جامعه نیز اصلاح خواهند شد.

صالحی امیری خاطرنشان کرد: مهم نیست کجا باشم، کتابخانه ملی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دانشگاه یا هر کجای دیگر، زیرا بر این باورم در هر سنگری باشم باید همه توانم را برای توسعه فرهنگی، معرفتی و اخلاقی جامعه ایران صرف کنم.