آرشیو دوشنبه ۲۳ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۶۵۶۸
زندگی: سلامت
۱۴

سلامت را فدای زیبایی نکنیم

علاقه به زیبایی و ذوق به زیباتر شدن در نهاد هر انسانی وجود دارد. اما گاهی این عشق و علاقه به زیباتر شدن-و شاید به عبارتی متفاوت شدن- آنقدر اهمیت پیدا می کند که فرد حاضر است از شکل و شمایل متعارف انسانی خارج شود یا سلامت خودش را به خطر بیندازد. عمل های زیبایی برای داشتن گوش الاغی یا گوش شیطانی یا استفاده از لمینیت هایی به سفیدی گچ یا بلیچینگ کردن های مکرر نمونه ای از همین موارد است.

دکتر باقر شهنی زاده در گفت و گو با «ایران» به این موضوع اشاره کرده و می گوید: زیبایی خواسته و حق بشر است اما برای ایجاد آن نباید به بافت های سالم آسیب رساند. رئیس هیات مدیره انجمن دندانپزشکان عمومی ایران می افزاید: متاسفانه بسیاری از متقاضیان زیبایی به دنبال رفع نازیبایی از هر طریقی هستند در حالی که باید به این موضوع فکر کرد که این زیبایی تا چه اندازه ضروری و حیاتی است.

برای مثال کشور ژاپن رتبه بالاترین تولیدات محصولات بلیچینگ را به خود اختصاص داده است، درحالی که مردم این کشور کمتر از سایر کشور ها از این مواد استفاده می کنند. در کشور انگلستان هم انجام بلیچینگ ممنوع شده است، اما در کشور ما ساده ترین و سریع ترین راه برای رسیدن به زیبایی استفاده از این شیوه است و در بسیاری از موارد با وجود تذکر پزشک باز هم با اصرار بیمار مواجه هستیم. وی ادامه می دهد: بهتر است کمی زیبایی را بهتر ببینیم و برای رسیدن به زیبایی های غیرطبیعی سلامت خود را قربانی نکنیم.