آرشیو دو‌شنبه ۲۳ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۶۵۶۸
ایران زمین
۱۹

کوتاه از ایران

«محمد جوادی»، از قدیمی ترین روزنامه نگاران گیلان در گذشت

«محمد جوادی» روزنامه نگار قدیمی گیلان روز شنبه گذشته، در 96 سالگی دارفانی را وداع گفت.

به گزارش ایسنا، «فیروز فاضلی»، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با صدور پیامی درگذشت «محمد جوادی»، را به خانواده وی و جامعه رسانه ای استان تسلیت گفت. جوادی از قدیمی ترین روزنامه نگارهای گیلان در سال 1300 شمسی در شهر خمام دیده به جهان گشود. وی در سال 1331 با همکاری حاج سید محمد تیاب، حاج محمدعلی انشایی، حاج حسن حجتی و ابراهیم فخرایی اقدام به انتشار روزنامه ارزشی و متعهد «طالب حق» در رشت کرد.

این روزنامه یک ضمیمه به نام «ماهنامه راه حق» داشت که ماهنامه ای پرمحتوا، مذهبی و مبارز بود که توسط حجت الاسلام شیخ حسن حجتی، واعظ معروف گیلان از خرداد ماه سال 1336 منتشر می شد. این ماهنامه با همکاری حجت الاسلام اشراقی، حاج سراج انصاری، حاج محمدعلی انشایی، حاج میرزا ابوالحسن فقیهی و... منتشر می شد. بعد از انقلاب اسلامی نیز این نشریه به صورت هفتگی به مدیرمسئولی محمد جوادی منتشر شد.

صلح و سازش دو طایفه چابهاری پس از 35 سال اختلاف

گروه ایران زمین/ دو طایفه «هوت» و«کوسه» در شهرستان چابهار اختلافات 35 ساله خود را کنار گذاشتند و با یکدیگر صلح کردند.

«حسین قاسمی» مسئول دفتر اقشار و طوایف نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در سیستان و بلوچستان در مراسم صلح و سازش این دو طایفه، اظهارداشت: با پیگیری های نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در استان، معتمدان و سران طوایف، کینه و عداوت بین این دو طایفه در منطقه «شیرگواز» چابهار به صلح و سازش انجامید. در طول سال ها درگیری طایفه های هوت و کوسه، از طرفین 3 نفر کشته و 5 نفر زخمی شده اند.

اهواز دیروز تنها شهر آلوده کشور بود

اهواز مرکز خوزستان روز گذشته (یکشنبه) تنها شهر بزرگ کشور بود که شاخص کیفی هوا در آن، برای گروه های حساس ناسالم اعلام شد.

به گزارش ایسنا، وضعیت آلودگی هوای اهواز، بر اساس شاخص اعلام شده کیفی هوای کلانشهرها و مراکز استان ها توسط مرکز کنترل و پایش محیط زیست گزارش شد.