آرشیو دوشنبه ۲۳ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۶۵۶۸
سیاسی
۲۱

بازتاب مصوبه ضد امریکایی مجلس در رسانه های خارجی

مجلس شورای اسلامی طرح مقابله با اقدامات خصمانه و ماجراجویانه امریکا در منطقه را به تصویب رساند که افزایش توان دفاعی و بازدارندگی در حوزه موشکی را شامل می شود. تصویب این طرح بازتاب قابل توجهی در رسانه های بین المللی داشت.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: پارلمان ایران به طور یک صدا به افزایش برنامه موشکی بالستیک این کشور و فعالیت های نظامی سپاه پاسداران در پاسخ به تحریم های اخیر امریکا رای مثبت داد. قانونگذاران ایران در جلسه روز یکشنبه خود که با حضور تمامی نمایندگان برگزار شد، با 240 رای موافق این طرح را به تصویب رساندند.

خبرگزاری اسپوتنیک نیز با انتشار خبر تصویب طرح مقابله با اقدامات خصمانه امریکا در مجلس شورای اسلامی گزارش داد: ایران قرار است در پاسخ به تحریم های امریکا 520 میلیون دلار به توسعه برنامه موشکی اش اختصاص دهد. اسپوتنیک در ادامه بخش هایی از اظهارات علی لاریجانی، رئیس مجلس را منتشر کرد که گفته است: امریکایی ها باید بدانند که این اولین اقدام ما است.

همچنین خبرگزاری فرانسه در گزارشی ضمن انتشار این خبر آورده است: قانونگذاران ایران در روز یکشنبه برای مقابله با تحریم و ماجراجویی واشنگتن در منطقه به طرحی رای دادند که 520 میلیون دلار را به توسعه برنامه موشکی ایران اختصاص می دهد. از میان 244 نماینده ای که در این جلسه حضور داشتند، 240 نفر به این طرح رای مثبت دادند.

خبرگزاری رویترز گزارش داد: ایران پس از تحریم های امریکا بودجه بیشتری به موشک هایش و سپاه پاسداران اختصاص داد. پارلمان ایران روز یکشنبه به اتفاق آرا کلیات طرح مقابله با اقدامات خصمانه و ماجراجویانه امریکا در منطقه را با سر دادن شعار مرگ بر امریکا تصویب کردند که به موجب آن بودجه توسعه برنامه موشکی این کشور و سپاه پاسداران به میزان قابل توجهی افزایش می یابد، بدون اینکه ملزم باشد توضیحی درباره آن ارائه دهد. ایران در واکنش به تحریم های جدید امریکا که اوایل ماه اوت به تصویب رسید و ایران آن را ناقض توافق هسته ای می داند، این طرح را به تصویب رسانده است.

علاوه بر این شبکه فاکس نیوز گزارش داد: پارلمان ایران با حضور تقریبا تمامی نمایندگان خود طرحی را برای افزایش بودجه برنامه موشکی این کشور و سپاه پاسداران تصویب کرده، اقدامی که پاسخی برای تحریم های اخیر واشنگتن علیه تهران محسوب می شود.هیچ جزییاتی درباره اینکه این بودجه قرار است چگونه مورد استفاده قرار گیرد، منتشر نشده است.