آرشیو سه‌شنبه ۲۴ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۴۸۹۷
سینما
۱۲
سینمای جهان

ترس در گیشه نمایش

کیکاووس زیاری
منبع: امپایر آنلاین

همزمان با آشوب های تبعیض نژادی در آمریکا، ترس با نمایش عمومی قسمت دوم «آنابل» بر جدول گیشه سینماها غالب شد. این درام ترسناک و دلهره آور در سه روز اول نمایش عمومی خود در آمریکای شمالی، 35 میلیون دلار فروش کرد. محصول تازه کمپانی برادران وارنر، دنباله ای بر فیلمی موفق به همین نام است که سال 2014 اکران عمومی شد.

اولین قسمت فیلم با افتتاحیه ای 37 میلیون دلاری نمایش عمومی خود را آغاز کرد. از آنجا که هزینه تولید فیلم حدود 15 میلیون دلار شده، می توان از آن به عنوان یک فیلم موفق و پرفروش اسم برد. در داستان فیلم، آنابل عروسک شوم حاضر در خانه قدیمی، دردسرهایی برای کودکان بی سرپناهی که به آنجا کوچ کرده اند، ایجاد می کند.

دومین فیلم تازه جدول گیشه نمایش، انیمیشن رایانه ای «عملیات آجیلی 2» است که با فروشی 9 میلیون دلاری، ردیف سوم جدول را از آن خود کرد.

شرکت فیلمسازی اوپن رود برای ساخت این فیلم، رقمی حدود 40 میلیون دلار هزینه کرد. فروش افتتاحیه قسمت اول این فیلم در سال 2014 بالای 20 میلیون دلار بود. داستان این کمدی خانوادگی ماجراجویانه درباره مبارزه حیوانات یک پارک تفریحی با شهرداری طمعکار است، که قصد انهدام پارک و تبدیل آن به یک آسمانخراش را دارد.

«دانکرک» کریستوفر نولان با فروشی 5/11 میلیون دلاری در ردیف دوم جدول فروش نشست. فروش کلی فیلم در آمریکای شمالی به رقم 154 میلیون دلار رسیده و با حساب فروش بین المللی 210 میلیونی در 60 کشور دنیا، فروش جهانی آن به

364 میلیون می رسد. کمپانی برادران وارنر از موفقیت بالای مالی و انتقادی درام جنگی خود بسیار خشنود است و چشم به جوایز اسکار پیش رو دوخته است.

«برج تاریک» با وجود تبلیغات زیاد، لقب یک فیلم کم فروش را در جدول گیشه گرفت. فیلم در دومین هفته نمایش با افت شدید فروش روبه رو شد و فقط هشت میلیون دلار فروش کرد. با این رقم فروش، محصول تازه شرکت سونی در ردیف چهارم جدول قرار گرفت. فروش ده روز اول این اکشن ماجراجویانه به 34 میلیون دلار رسید. با توجه به رقم بالای صد میلیونی هزینه تولید آن، می توان به وضعیت کلی فروش آن پی برد.