آرشیو چهار‌شنبه ۱‌شهریور ۱۳۹۶، شماره ۴۹۰۴
ورزش
۹

رونی و رسیدن به رکورد 200 گل در لیگ جزیره

اورتون تیم پرستاره این فصل لیگ برتر دوشنبه شب در ورزشگاه اتحاد به مصاف منچسترسیتی رفت که این بازی با تساوی یک بر یک به پایان رسید. وین رونی تک گل تیمش را به ثمر برساند و به این ترتیب این مهاجم 31 ساله توانست به 200 گل در لیگ برتر برسد.

وین رونی بعد از رسیدن به این رکورد گفت: خیلی خوب و شیرین است. آن هم با در نظر گرفتن این که در چنین بازی مهمی توانستم به دویستمین گل خودم برسم. مطمئن هستم که قسمت قرمز شهر منچستر مانند من از این اتفاق خوشحال خواهد بود. رونی قبل از بازگشت به اورتون، 13 سال در منچستر یونایتد بازی کرد و 183 گل برای این تیم به ثمر رساند. وی همچنین از سال 2002 تا 2004 که در اورتون بازی می کرد، 15 گل برای این باشگاه به ثمر رساند. رونی 156 گل را با پای راست، 23 عدد را با پای چپ و 21 گل دیگر را با ضربه سر به ثمر رسانده است. رونی در 462 بازی موفق به زدن 200 گل شد. «آلن شیرر» مهاجم سابق تیم ملی فوتبال انگلیس و باشگاه بلکبرن و نیوکاسل با 260 گل رکورددار گلزنی در لیگ برتر انگلیس است.

به دنبال این اتفاق، آلن شیرر به تمجید رونی پرداخت و گفت: واقعا رونی فوق العاده کار کرده و من معتقدم می تواند این تعداد گل را افزایش بدهد. رونالد کومان سرمربی هلندی اورتون نیز در این زمینه گفت: من از عملکرد وین رونی غافلگیر نشده ام. می دانم او چقدر برای بازگشت به اورتون اشتیاق داشت. ما هم از برگشتن او واقعا خوشحالیم. در بازی اول زمانی که در خانه مقابل استوک قرار گرفتیم، میان رونی و سایرین از نظر هوش فوتبالی، نوع دیدگاه نسبت به فوتبال تفاوت محسوسی وجود داشت و در این بازی هم او در تعیین نتیجه نهایی تاثیرگذار بود.