زبان بدن نوازنده؛ کیهان کلهر
راهی بزن که آهی بر ساز آن توان زد
روزهای ابتدایی شروع آموزش ردیف های سازی در خدمت آقای رضا پرویززاده (از ردیف دانان جوان) بودم. ایشان تاکید و سخت گیری خاصی بر نحوه نشستن و نوع مضراب زدنم داشتند و ازجمله تمریناتم نشستن روبه روی آینه و دیدن مضراب زدن و نحوه استایل بدنم بود. ماحصل این سخت گیری ها را وقتی دیدم که نزد استاد علیزاده با تحسین ایشان از نوع مضراب زدنم روبه رو شدم. نخستین برداشتم از تاکیدات استادم این بود می بایست در هنگام نواختن ساکن و بدون هیچ حرکت اضافه ای بنشینم، ولی وقتی هنگام نواختن آقای پرویززاده به چهره و نوع نواختنشان نگاه کردم، پی بردم منظورشان بیشتر برای چهره نازیبایی است که برخی از نوازندگان هنگام نواختنشان
شما میتوانید به یکی از روشهای زیر مشترک شوید:
همزمان با برقراری دوره اشتراک بسته دانلود 70 مطلب از مجلات عضو و دسترسی نامحدود به مطالب روزنامهها نیز برای شما فعال خواهد شد!
پرداخت از طریق درگاه بانکی معتبر با هریک از کارتهای بانکی ایرانی انجام خواهد شد.
پرداخت با کارتهای اعتباری بینالمللی از طریق PayPal نیز برای کاربران خارج از کشور امکانپذیر است.
- دسترسی به متن مقالات این پایگاه در قالب ارایه خدمات کتابخانه دیجیتال و با دریافت حق عضویت صورت میگیرد و مگیران بهایی برای هر مقاله تعیین نکرده و وجهی بابت آن دریافت نمیکند.
- حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران میشود.
- پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانههای چاپی و دیجیتال را به کاربر نمیدهد.