آرشیو دوشنبه ۲۰‌شهریور ۱۳۹۶، شماره ۶۵۹۱
اجتماعی
۴

سرپرست وزارت علوم: 600 «کد رشته» دانشگاه آزاد حذف شد

سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از حذف 600 کدرشته دانشگاه آزاد خبر داد. سیدضیاء هاشمی در رابطه با بررسی کیفیت رشته محل های دانشگاه آزاد در وزارت علوم به ایلنا گفت: بررسی های وزارت علوم درخصوص کدرشته های دانشگاه آزاد به اتمام رسید و نتایج آن مشخص شده که منجر به اعلام نتیجه های دانشگاه آزاد شده است.

وی ادامه داد: براساس این بررسی ها، تعدادی از کدرشته های دانشگاه آزاد حذف شدند، تعدادی از آن کدرشته ها به صورت مشروط پذیرفته شده و تعدادی نیز مورد تایید وزارت علوم قرار گرفتند. نکته مهم این است که این موضوع با توافق مسئولان دانشگاه آزاد بوده و آنها این موضوع را پذیرفته اند.

سرپرست وزارت علوم در پاسخ به این سوال که چه تعداد از کدرشته های دانشگاه آزاد توسط وزارت علوم مورد تایید قرار نگرفته و حذف شده است، اظهار داشت: حدود 600 کدرشته حذف شده که همه اینها براساس گفت وگوهای سازنده و مبتنی بر تفاهم انجام شده است. هاشمی در پاسخ به این سوال که آیا تغییراتی در سطوح عالی مدیریتی وزارت علوم و دانشگاه ها در این مدت خواهیم داشت، تصریح کرد: تعدادی از روسای دانشگاه ها که مدت احکام شان به پایان رسیده است، در رابطه با تمدید مسئولیت و ابقایشان اقداماتی انجام شده و برای دانشگاه هایی که قرار است روسای آنها تغییر کند و رئیس جدید انتخاب شود، موضوع در دست بررسی است. با وجود این، تا این لحظه مورد خاصی برای تغییر وجود ندارد.