آرشیو سه‌شنبه ۲۱‌شهریور ۱۳۹۶، شماره ۴۹۲۰
سینما
۱۲
سینمای جهان

دو توفان علیه یکدیگر!

کیکاووس زیاری

با وجود توفان سهمگین دریایی ایرما در آمریکا، جدول گیشه نمایش سینماهای این کشور با توفان دیگری روبه رو شد! درام ترسناک و دلهره آور «آن»، با فروش دور از انتظار 117 میلیون دلاری خود، تعجب همگان را برانگیخت. حتی تهیه کنندگان فیلم در شرکت نیولاین و کمپانی برادران وارنر هم انتظار چنین افتتاحیه کلانی را نداشتند. با این رقم افتتاحیه، «آن» توانست چند رکورد تازه را به نام خود ثبت کند. در ضمن این فیلم، ماه سپتامبر و فصل پاییز سینما را از آن خود کرد.هزینه معمولی 35 میلیون دلاری فیلم، خبر از موفقیت بالای مالی آن برای سازندگانش می دهد. «آن» براساس داستان نوول پرخواننده استفن کینگ به همین نام ساخته شده که در سال 1986 منتشر شد. رسانه تلویزیون قبل از این در سال 1990 یک مینی سریال براساس آن تولید کرد.

به نوشته ورایتی، کارگردان نسخه سینمایی، اندی موچیتی آرژانتینی تبار است. او سال 2013 هم با درام ترسناک «مامان» خود، تماشاگران را به وحشت انداخت. داستان فیلم تازه او درباره هفت نوجوان و کودک است که در شهر کوچک خود با پدیده بچه ربایی های مشکوک روبه رو می شوند. بزودی آنها کشف می کنند رباینده بچه ها موجودی خطرناک است که با نقاب دلقک به شکار قربانیان خود می پردازد. در ادامه داستان، رویارویی بچه ها با این موجود شرور به تصویر کشیده می شود. فروش بین المللی آن در حدود 50 کشور دیگر دنیا هم به 62 میلیون دلار رسیده است.

دومین فیلم جدول، کمدی خانوادگی ریس ویترزپون به نام «دوباره خانه» است. فیلم با فروش پایین 9 میلیون دلاری، این ردیف را از آن خود کرد. شرکت اوپن رود فیلمز، تهیه کننده فیلم است و آن را با هزینه ای 15 میلیون دلاری تهیه کرده است. «محافظ مزدور» پس از سه هفته صدرنشینی جدول، با فروشی حدود پنج میلیون دلار به ردیف سوم رانده شد. فروش کلی این اکشن ماجراجویانه به 65 میلیون دلار رسیده است. درام ترسناک «ایزابل: آفرینش» هم چهار میلیون دلار فروش کرد و در ردیف چهارم قرار گرفت. فروش کلی این درام ترسناک هم اکنون به 96 میلیون دلار رسیده است.