آرشیو چهار‌شنبه ۲۲‌شهریور ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۲۱
شهرستان ها
۷

جذب 36 میلیون دلار سرمایه خارجی در آذربایجان شرقی

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان شرقی با اشاره به اولویت جذب سرمایه خارجی در مسیر توسعه استان اعلام کرد: در این راستا در نیمه نخست امسال 36 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در استان جذب شده است.

تبریز - خبرنگار کیهان: رضا حسینی افزود: این میزان سرمایه گذاری خارجی در طرح های خودرو، اکتشافات معدنی طلا، تولید نخ، تولید پروفیل و ساخت ماشین آلات بتن سبک، کارخانه فرآوری طلا و تولید ام دی اف جذب شده است.

وی همچنین گفت: در نیمه اول سال جاری مطالعات امکان سنجی 120 طرح و فرصت سرمایه گذاری در آذربایجان شرقی توسط اداره کل امور اقتصادی و دارایی انجام شد که این طرح ها شامل فرصت ها و پروژه های زیربنایی، دانش بنیان، صنعت و معدن، کشاورزی، نیمه تمام و توسعه ای بود که در مرحله ترجمه به زبان انگلیسی است.

وی ادامه داد: بازاریابی برای طرح های استان از طریق نمایندگی وزارت امور خارجه، مذاکره با شوراهای مشترک بازرگانی ایران با سایر کشورها، اتاق های سراسر کشور، اطلاع رسانی به شرکت های سرمایه گذاری داخلی، ارائه به هیئت های خارجی پذیرش شده در استان ارائه شده است.

حسینی با بیان اینکه مکاتبه و رایزنی با حدود 70 شرکت سرمایه گذار داخلی به صورت مستمر در حال انجام است،گفت: از ابتدای امسال 9 هیئت از کشورهای اندونزی، ترکیه، آلمان و لهستان پذیرش شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان شرقی خاطر نشان کرد: 45 میلیون دلار برای احداث سه نیروگاه مقیاس کوچک در مجموع 49مگاوات در مرحله صدور مجوز قرار دارد و همچنین اقدام لازم برای اخذ مجوز و مصوبه هیئت سرمایه گذاری خارجی برای احداث نیروگاه بادی و خورشیدی به میزان 45 میلیون دلار سرمایه گذاری انجام گرفته است.