آرشیو چهارشنبه ۲۲‌شهریور ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۲۱
اقتصادی
۴

یک مسئول خبر داد: استفاده از الکل در شیرینی و شکلات خارجی

دبیر انجمن شیرینی و شکلات، استفاده از الکل و مشروبات الکلی را در برخی از محصولات شیرینی و شکلات خارجی تایید کرد.

جمشید مغازه ای در مورد بحث های مطرح شده مبنی بر وجود الکل و مشروبات در برخی محصولات شیرینی و شکلات وارداتی اظهار داشت: در برخی محصولات خارجی از الکل به عنوان ماده نگهدارنده استفاده می شود.

وی همچنین از برگزاری شانزدهمین نمایشگاه تخصصی شیرینی و شکلات از 24 تا 27 شهریور ماه در محل دائمی نمایشگاه های تهران خبر داد و گفت: در این نمایشگاه 340 شرکت داخلی و 68 شرکت خارجی از 26 کشور دنیا حضور دارند و این نمایشگاه در سه بخش ماشین آلات، مواد اولیه و محصول برگزار می شود.

دبیر انجمن شیرینی و شکلات ادامه داد: تعداد شرکت های خارجی که سال گذشته در نمایشگاه حضور داشتند 72 مورد بود اما به دلیل برخی اتفاقات سیاسی، تعداد شرکت های خارجی حاضر در نمایشگاه امسال کاهش یافته است.

به گفته مغازه ای، بعد از برجام طوفانی از حضور هیئت های تجاری و شرکت های خارجی را در ایران داشتیم، اما در حال حاضر با کاهش استقبال شرکت های خارجی برای حضور در نمایشگاه روبه رو هستیم.

وی با اشاره به اینکه قاچاق محصولات شیرینی و شکلات از دو طریق به کشور صورت می گیرد، بیان کرد: یکی از طریق گمرکات رسمی و به روش کم اظهاری انجام می شود و دیگری نیز از مبادی غیررسمی صورت می گیرد.

دبیر انجمن شیرینی و شکلات توضیح داد: برای جلوگیری از قاچاق این محصولات به دو روش گازانبری اقدام کرده ایم که بر این اساس طی جلساتی با مسئولان گمرک توانستیم قیمت ها را شفاف سازی کنیم تا واردات شیرینی و شکلات بر اساس اظهارات درست و با پرداخت حقوق و عوارض مناسب صورت گیرد.مغازه ای اضافه کرد: برای جلوگیری از واردات غیررسمی شیرینی و شکلات نیز با ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز جلسه داشتیم تا این بخش نیز بیشتر کنترل شود.وی با اشاره به ظرفیت دو میلیون و 400 هزار تنی صنعت شیرینی و شکلات در کشور، گفت: سال گذشته یک میلیون و 700 هزار تن تولید داشتیم که 240 هزار تن از این محصولات به ارزش 600 میلیون دلار صادر شد.