آرشیو چهارشنبه ۲۲‌شهریور ۱۳۹۶، شماره ۶۵۹۳
سیاسی
۲

روایت سید حسن نصرالله از دیدار با رهبری

دبیرکل حزب الله لبنان در دیدار سالانه خود با مبلغان دینی در آستانه ماه محرم ضمن اعلام اینکه مقاومت در سوریه پیروز شده، به شرح دیدار خود با رهبر انقلاب در آغاز بحران سوریه پرداخت.

به گزارش میزان، «سید حسن نصرالله» در شرح این دیدار گفت: «در آغاز حوادث سوریه، به ایران رفتم و با [آیت الله]سید علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی دیدار کردم. در آن زمان همه معتقد بودند که نظام سوریه طی 2 یا 3 ماه سقوط خواهد کرد، ما دیدگاه خود را مطرح کردیم و گفتیم اگر در دمشق نجنگیم باید در هرمل، بعلبک، ضاحیه، الغازیه، بقاع غربی و جنوب لبنان بجنگیم.»

رهبر جمهوری اسلامی ایران حرف من را تکمیل کرد و گفت که نه فقط در این مناطق بلکه در کرمان، خوزستان و تهران و... این جبهه چند محور دارد؛ محور ایران، محور سوریه و محور لبنان.

فرمانده محور سوریه «بشار اسد» است و باید کاری کنیم که پیروز شود و پیروز خواهد شد.» وی افزود: «این نبرد (سوریه) «مبارک» بود و ما برای ادای تکلیف به سوریه رفتیم وگرنه چه چیزی یک جوان را به حلب ودیرالزور با آن شرایط سخت می کشاند؛ برادران ما حدود 8 ماه در این مکان ها محاصره بودند. برخی در لبنان هر چه ما انجام دهیم، راضی نمی شوند.»