آرشیو چهارشنبه ۲۲‌شهریور ۱۳۹۶، شماره ۶۵۹۳
اقتصادی
۶

اخبار

همکاری هوایی ایران در اطفای حریق جنگل های گرجستان

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: ایران با اعزام دو فروند بالگرد MI-171 با ظرفیت حمل هر سبد حداکثر 4 هزار لیتر آب به گرجستان برای خاموش کردن آتش جنگل های این کشور نقش آفرینی کرد. به گزارش روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری، رضا جعفرزاده با اعلام این خبر افزود: ماموریت این دو بالگرد در طول 9 روز صورت گرفته و 103 ساعت و 349 سورتی پرواز را ثبت کرده و در جابه جایی 103 نفر مسافر و همچنین حمل 562 تن آب در مهار آتش جنگل های گرجستان بسیار تاثیر گذار بودند. مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری در ادامه افزود: سفیر جمهوری اسلامی ایران در یکی از پروازهای عملیاتی حضور داشته و در محل سفارت نیز ضمن ابلاغ مراتب تقدیر مسئولان گرجستانی با اهداء لوح از خدمه پروازی ایران تقدیر و تلاش آنان را شجاعانه و به شمار آورده است.

ساخت خط لوله انتقال گاز از بستر دریا بین ایران و هند

منابع مطلع در دهلی نو از گفت و گوی ایران و هند برای ساخت خط لوله یک هزار و 300کیلومتری انتقال گاز از بستر دریا به گجرات در غرب این کشور خبر دادند. به گزارش ایرنا، کارشناسان، کاهش قیمت سوخت، تامین سوخت پاک برای مجتمع های پتروشیمی و کارخانجات هند و صرفه جویی چند میلیارد دلاری با واردات گاز از این طریق را از دلایل علاقه مندی هند برای ساخت این خط لوله عنوان می کنند.روزنامه انگلیسی زبان فایننشیال کرونیکل روز سه شنبه در مطلبی نوشت با توجه به نزدیکی جغرافیایی بین ایران و هند، دهلی نو با ساخت این خط لوله می تواند در هزینه خرید گاز صرفه جویی دودلاری در هرواحد گازی داشته باشد.

وعده شریعتمداری برای تثبیت تعرفه های تجاری

رئیس اتاق بازرگانی تهران عنوان کرد: وزیر جدید صنعت وعده داده است که تعرفه ها در چهار سال آینده تغییری نخواهد کرد و تغییرات تنها در ضرورت های خاص اتفاق می افتاد. به گزارش ایسنا، مسعود خوانساری در جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت: امیدواریم یک صدای واحد به ویژه در حوزه اقتصاد از دولت شنیده شود.وی افزود: مسائلی از جمله تک نرخی کردن ارز، اصلاح سیستم نظام بانکی، مبارزه با فساد و رونق بازار سرمایه باید در راس کار دولت باشد. اتاق بازرگانی تهران آمادگی دارد با همکاری دولت در مورد تحقق این اهداف گام بردارد.