آرشیو چهار‌شنبه ۲۲‌شهریور ۱۳۹۶، شماره ۶۵۹۳
اجتماعی
۷

اخبار

معاون وزیر رفاه تاکید کرد: دسترسی به نظام قضایی مهم ترین عامل کاهش فقر

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر ضرورت تقویت زیرساخت های حقوقی گفت: وقتی دسترسی مردم به زیرساخت های حقوقی فراهم نیست فقرا زودتر آسیب می بینند و از سیستم ها حذف می شوند.

احمد میدری در نخستین جلسه از سلسله نشست های اصلاح نهادها و رفاه اجتماعی که با موضوع «چیستی توانمندسازی حقوقی با رویکرد سیاستی» در وزارت رفاه برگزار شد، با بیان اینکه وزارت رفاه مسئول فقرزدایی و رفاه اجتماعی است، گفت: در بسیاری موارد معتقدند توانمندسازی به معنای دسترسی به نظام تسهیلات بانکی، آب، برق، آموزش، جاده و... است و معمولا سیاستگذاری ها به این سمت می رود.

وی افزود: دولت ها در ابتدای کارشان آمار می دهند که می خواهند چقدر جاده و سد بسازند، در حالی که صاحبنظران و اندیشمندان معتقدند تعریف حقوق مالکیت و دسترسی به نظام قضایی مهم ترین عامل در ایجاد ثروت و کاهش فقر است و شاید باید نقش بی بدیل دولت ها از همین جا شروع شود. معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه باید زیرساخت های حقوقی را بسازیم، گفت: در زمینه سیاستگذاری، اشتغال، وضعیت اقتصادی و نابرابری ها نقش قوه قضائیه اگر بیشتر از دستگاه های اجرایی نباشد کمتر هم نیست. میدری ادامه داد: وقتی دسترسی مردم به زیرساخت های حقوقی فراهم نیست، فقرا زودتر آسیب می بینند و از سیستم ها حذف می شوند. اخیرا مشاهده کردم تعدادی حقوقدان خیر به مددجویان کمیته امداد کمک می کردند، خوب است که این اقدام تعمیم یابد. وی با بیان اینکه افق کار ما تغییر و تحول فکری در اندیشه سیاستگذاران است، عنوان کرد: امیدواریم برآورد جلسات منجر به یکسری اقدامات به منظور تسهیل دسترسی مردم به سیستم قضایی شود.

برگزاری سومین نشست«بازخوانی تاریخ آموزش پزشکی در ایران معاصر»

سومین نشست تخصصی انجمن ایرانی تاریخ اجتماعی علم و فناوری یکشنبه 26 شهریورماه با موضوع «بازخوانی تاریخ آموزش پزشکی در ایران معاصر» برگزار می شود. در این نشست دکتر مسلم بهادری، دکتر ولی الله محرابی (مولف مجموعه 10 جلدی تاریخ مصور پزشکی جهان) و دکتر احمد جلیلی (رئیس موزه تاریخ پزشکی) سخنرانی خواهند کرد.محل نشست تهران، خیابان فاطمی غربی، خ اعتمادزاده، خ گردآفرید، پلاک 18 است و از ساعت 16:30 دقیقه آغاز می شود.