آرشیو چهارشنبه ۲۲‌شهریور ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۲۱
اخبار کشور
۳

ورود 2700 معلم به پایتخت همزمان با سال تحصیلی جدید

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به ورود 2700 معلم به پایتخت در سال تحصیلی جدید، گفت: 1300 نفر از افراد در آستانه بازنشستگی نیز به خدمت خود ادامه می دهند.

محسن بهارلو در گفت وگو با تسنیم، در پاسخ به این پرسش که در نقل و انتقال برون استانی فرهنگیان چه تعداد نیرو به پایتخت وارد شده اند؟ و وضعیت معلمان برای شروع سال تحصیلی جدید چگونه است؟ اظهار داشت: 2700 نیروی انسانی از سایر استان ها به پایتخت منتقل شده اند.

وی افزود: در این رابطه 1900 معلم در سال گذشته به تهران آمده بودند که طبق برنامه پنجم توسعه انتقال آنها موقت بود و امسال با دائمی شدن انتقال آنها موافقت کردیم. به همین دلیل 800 نیروی انسانی جدید به تهران آمده اند.معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش شهر تهران گفت: معلمان مرد در رشته های خود ساماندهی می شوند. همچنین افرادی که رشته هایشان مرتبط با مراقب سلامت، مشاور تحصیلی و مربی امور تربیتی است و تربیت بدنی است در گروه های خود ساماندهی می شوند.بهارلو ادامه داد: با انتقال معلمان زن به شهر تهران به شرط آموزگاری موافقت کرده ایم چرا که ترکیب نیروی انسانی در تهران متوازن نیست و 71 درصد نیروهای ما زن و 29 درصد مرد هستند.وی با اشاره به روند بازنشستگی معلمان در تهران، عنوان کرد: روند بازنشستگی ما بسیار تند است و امسال حدود 4000 نفر از آموزش و پرورش تهران بازنشسته می شوند و برآورد این است که تا سال 1400 حدود 33 هزار نفر در تهران بازنشسته شوند.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش شهر تهران بیان کرد: در آزمون استخدامی سال گذشته 600 نفر در تهران جذب شده اند و ورودی ما از دانشگاه فرهنگیان سالانه 500 نفر است بر همین اساس میزان نیروهای خروجی و نیروهای ورودی با یکدیگر تناسب ندارد.

بهارلو با اشاره به اینکه در نقل و انتقال برون استانی 362 معلم که دارای شرایط خاص بودند از شهر تهران خارج شدند، بیان کرد: برای جبران کسری نیروی انسانی از روش های مختلف از جمله پرداخت حق التدریس و استمرار خدمت بازنشسته ها مشروط بر اینکه در واحدهای آموزشی فعالیت کنند، استفاده خواهیم کرد.