آرشیو چهارشنبه ۲۲‌شهریور ۱۳۹۶، شماره ۹۰۳۳
سیاسی
۲

زاکانی: آمریکا با ظرفیت های نهفته در برجام، اهداف خصمانه را دنبال می کند

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکا از برجام خارج نمی شود بلکه از ظرفیت های نهفته در درون برجام استفاده می کند تا ایران را متهم به خروج از برجام کند.

علیرضا زاکانی نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، درباره اظهارات اخیر آمریکایی ها مبنی بر بازدید از مراکز نظامی ایران، گفت: معتقدم این بخشی از سناریویی است که از قبل طراحی کرده اند.

آنها تلاش می کردند این اقدامات مستقیم معطوف به برجام نباشد بلکه از شکاف های داخل متن برجام استفاده و نیات خصمانه خودشان را دنبال کنند.وی افزود: از قبل این اتفاقات قابل پیش بینی بود و تلاش می کنند نهایتا ایران را مقصر جلوه دهند.زاکانی درباره احتمال خروج آمریکا از برجام گفت: آمریکا از برجام خارج نمی شود بلکه برجام را دنبال می کند. آنها از ظرفیت های نهفته در درون برجام استفاده می کنند تا ایران را متهم به خروج از برجام کنند.لازم به ذکر است که طی روزهای اخیر، مقامات آمریکایی تقابل با توافق هسته ای را تشدید کرده و خواستار بازرسی آژانس بین المللی انرژی اتمی از اماکن نظامی کشورمان شده اند. همچنین برخی منابع خبری اعلام کرده اند که ترامپ قصد دارد در گزارش ماه اکتبر خود به کنگره ایالات متحده آمریکا، پایبندی جمهوری اسلامی ایران به برجام را مورد تایید قرار ندهد!