آرشیو چهار‌شنبه ۲۲‌شهریور ۱۳۹۶، شماره ۴۹۲۱
سیاسی
۲

ناگفته های سیدحسن نصرالله از بحران سوریه

دبیرکل حزب الله لبنان ضمن اعلام این که مقاومت در سوریه پیروز شده، به شرح دیدار خود با رهبر انقلاب در آغاز بحران سوریه پرداخت.

به گزارش فارس، سید حسن نصرالله در دیدار سالانه خود با مبلغان دینی در آستانه ماه محرم با بیان این که مقاومت در سوریه پیروز شده و آنچه باقیمانده، نبردهای پراکنده است، گفت: در آغاز حوادث سوریه، به ایران رفتم و با [آیت الله] سید علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی دیدار کردم. در آن زمان همه معتقد بودند نظام سوریه طی دو یا سه ماه سقوط خواهد کرد، ما دیدگاه خود را مطرح کردیم و گفتیم اگر در دمشق نجنگیم باید در هرمل، بعلبک، ضاحیه، الغازیه، بقاع غربی و جنوب لبنان بجنگیم.

وی ادامه داد: رهبر جمهوری اسلامی ایران حرف مرا با موافقت تکمیل کرد و گفت که نه فقط در این مناطق بلکه در کرمان، خوزستان، تهران و... این جبهه چند محور دارد: محور ایران، محور سوریه و محور لبنان. فرمانده محور سوریه بشار اسد است و باید کاری کنیم که پیروز شود و پیروز خواهد شد.

دبیرکل حزب الله افزود: با گذشت یک سال و نیم یا دو سال، عربستان پیامی برای بشار اسد فرستاد و گفت سوریه در کنفرانسی، قطع روابط با حزب الله و ایران را اعلام کند تا بحران کشورش تمام شود.

سید حسن نصرالله بیان کرد: ما از همان ابتدا به برادران عراقی خود هشدار دادیم اگر با داعش نجنگند و این گروهک بر دیرالزور مسلط شود، هدف بعدی داعش، عراق خواهد بود. پیش بینی ما درست از آب درآمد و این گروهک تروریستی بر ثلث عراق مسلط شد. سوال می کنم: اگر ما از جهاد و تکلیف عقب کشیده بودیم، چه بر سر لبنان می آمد.