آرشیو چهار‌شنبه ۲۲‌شهریور ۱۳۹۶، شماره ۴۹۲۱
سیاسی
۲

ولایتی: بیگانگان اجازه بازدید از سایت های نظامی را ندارند

مشاور امور بین الملل رهبر انقلاب گفت: به آقای آمانو و هیچ بیگانه دیگری اجازه داده نمی شود از مراکز نظامی کشورمان که جزو امنیت ملی ماست، بازدید کنند.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، علی اکبر ولایتی پس از دیدار با وزیر خارجه پیشین فرانسه در پاسخ به پرسشی درخصوص اظهارات اخیر آمانو مبنی بر این که آژانس در صورت نیاز می تواند به سایت های نظامی ایران دسترسی داشته باشد و هیچ تفاوتی میان سایت های نظامی و غیرنظامی وجود ندارد، گفت: در قرار های گذشته با آژانس به هیچ عنوان دسترسی به سایت های نظامی نبود و اگر چنین بود ما توافق نمی کردیم.

ولایتی باردیگر تاکید کرد: هیچ گاه در هیچ زمان و در هیچ مکانی به افراد غیرایرانی اعم از این که متعلق به مجامع و سازمان های بین المللی هستند یا نیستند و می خواهند پشت این بهانه مخفی شوند که آژانس حق چنین کاری دارد، اجازه بازرسی از سایت های نظامی را نمی دهیم.

وی تصریح کرد: ادعای چنین حقی اختراع آقای آمانو است وگرنه اگر او مستقل بود و تصمیمی که می گرفت کاملا براساس استقلال بود باید برای بازدید از مراکز هسته ای رژیم صهیونیستی فشار می آورد زیرا وجود سلاح هسته ای در سرزمین های اشغالی بزرگ ترین خطر برای کل منطقه خاورمیانه است.

ولایتی افزود: آقای آمانو در این زمینه تجاهل می کند و هیچ پاسخی ندارد.

مشاور امور بین الملل رهبر معظم انقلاب باردیگر تاکید کرد: آقای آمانو، مامورانش و هیچ بیگانه دیگری حق ندارند از مراکز نظامی ما بازدید کنند، زیرا این مراکز جزو مناطق ممنوعه است که برای هر بیگانه و وابسته بیگانه کاملا حریم امنیتی به کلی سری محسوب می شود.

مشاور امور بین الملل رهبر انقلاب در دیدار اوبر ودرین، وزیر خارجه پیشین فرانسه گفت: غربی ها باید سیاست مستقل و مناسب تری در قبال واقعیات منطقه اتخاذ کنند.