آرشیو چهار‌شنبه ۲۲‌شهریور ۱۳۹۶، شماره ۴۹۲۱
رسانه: رادیو و تلویزیون
۳

نقش رسانه در انتقال مفاهیم فرهنگی قرآن

قائم مقام رئیس سازمان صدا و سیما در قم بر بهره گیری بیشتر از معارف دینی و قرآنی در مقابله با هجمه های فرهنگی تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، حجت الاسلام رمضان موسوی مقدم در همایش «قرآن، رسانه، کودک و نوجوان» که در پژوهشکده باقرالعلوم(ع) برگزار شد، گفت: امروزه رسانه و کیفیت آموزش در دنیا بسیار تغییر کرده است و ما باید با بهره گیری از ذخایر عظیم فرهنگی که در قرآن و روایات داریم، کیفیت آموزش و توسعه فرهنگی خود را همپای جهان اما متناسب با آموزه های دینی به پیش ببریم.

قائم مقام سازمان صداوسیما با بیان این که ما باید این ذخیره عظیم دینی و فرهنگی را در فکر و جان مخاطبان خود جای دهیم، خاطرنشان کرد: این رسانه است که این ماموریت را بر عهده دارد و در انتقال مفاهیم به مخاطب، مخاطبان کودک و نوجوان و جوان از حساسیت زیادی برخوردارند و اینجا رسانه نقش خود را نشان می دهد.

وی افزود: رسانه امروز متنوع ترین و گسترده ترین شرایط فرهنگی را به وجود آورده و سرعت کار آنقدر زیاد است که یک لحظه نباید غافل شد و متناسب با شرایط امروزی باید از این فرصت حداکثر استفاده را کرد. موسوی مقدم با بیان این که رسانه امروز تبدیل به یک ابزار تاثیر گذار شده است، گفت: این ابزار ابعاد مختلفی دارد و اگر ما بپذیریم می شود از رسانه استفاده مطلوب کنیم، باید خودمان را متناسب با مقتضیات کارکرد رسانه و مقتضیات مخاطب تغییر دهیم.

وی تصریح کرد: متاسفانه در برخی عرصه ها هنرمندان با معارف دینی و قرآنی فاصله دارند و نتوانسته اند از این چشمه جوشان استفاده کنند.