آرشیو چهار‌شنبه ۲۲‌شهریور ۱۳۹۶، شماره ۴۹۲۱
فرهنگ و هنر
۱۷

تسهیلات قرض الحسنه به جای کمک بلاعوض

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به واگذاری خودروی وانت زامیاد به مددجویان روستایی و مناطق محروم گفت: مددجویان 80 تا 90 درصد از هزینه این خودرو را با دریافت وام قرض الحسنه ای از کمیته امداد پرداخت می کنند؛ چرا که تصمیم داریم به جای کمک های بلاعوض به سمت تسهیلات قرض الحسنه برویم.

به گزارش جام جم، پرویز فتاح با تاکید بر این که تسهیلات به مددجویان کمیته امداد با عقلانیت، منطق و اصول پرداخت می شود، تصریح کرد: تعداد زیادی از مسئولان کشور از پرداخت یارانه به همه اقشار پشیمان هستند. کمیته امداد به دنبال این است که با عقلانیت کمک های خود را به مددجویان پرداخت کند تا بار دیگر قصه یارانه ها تکرار نشود.

وی هدف اصلی کمیته امداد را کارآفرینی، ایجاد اشتغال و خودکفایی خانوارهای تحت حمایت عنوان کرد و گفت: روحیه کار و کارآفرینی در بین مددجویان تحت حمایت کمیته امداد بسیار بالاست.

فتاح با اشاره به این که مشکلی برای تامین منابع وام های پرداختی به مددجویان نداریم، اما باید این وام ها در محل تعیین شده و با هدف خودکفایی مددجویان این نهاد هزینه شود، یادآور شد: اگر وام های پرداختی به مددجویان منجر به ایجاد اشتغال نشود، نه فقط مشکل بیکاری آن خانوار حل نشده است، بلکه بدهی نیز برای خانوار ایجاد می کند.

رئیس کمیته امداد با اشاره به برداشت 1/15 میلیارد دلاری از صندوق توسعه ملی برای اشتغال مناطق محروم روستایی و شهرهای با جمعیت کمتر از 20 هزار نفر گفت: در صورت پرداخت سهم کمیته امداد از این رقم تعداد زیادی از خانوارهای نیازمند به مرحله خودکفایی و توانمندی خواهند رسید.

وی با اشاره به این که سهم بانک ها در پرداخت تسهیلات اشتغال مددجویان تحت حمایت کمیته امداد به دو برابر افزایش یافته است، گفت: استان ها باید نسبت به جذب این تسهیلات تلاش کنند تا زمینه خودکفایی تعداد بیشتری از خانوارهای تحت حمایت این نهاد فراهم شود.