آرشیو چهار‌شنبه ۲۲‌شهریور ۱۳۹۶، شماره ۴۹۲۱
فرهنگ و هنر
۱۷

نام نویسی وام 4 میلیونی بازنشستگان از مهر

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، هفته دوم مهر را آغاز ثبت نام از بازنشستگان دولت برای اعطای وام چهار میلیون تومانی اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، محمود اسلامیان در حاشیه رونمایی از تندیس بازنشسته نمونه کشوری گفت: 1200 میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت وام به بازنشستگان پیش بینی شده است. متقاضیان درخواست برای ثبت نام، می توانند از طریق سامانه صندوق بازنشستگی کشوری اقدام کنند.

وی با بیان این که هم اکنون هریک از بازنشستگان می توانند هر پنج سال یکبار از تسهیلات بانکی بهره مند شوند، به افزایش چند برابری اعتبارات پیش بینی شده در این حوزه اشاره کرد و گفت: در سال های گذشته با توجه به محدودیت اعتبارات، هریک از بازنشستگان فقط یک بار می توانستند وام دریافت کنند.

اسلامیان، تعداد افرادی را که سال گذشته وام سه میلیونی دریافت کرده اند، 250 هزار نفر برشمرد و افزود: در این مرحله صندوق بازنشستگی کشوری به 300 هزار نفر از بازنشستگان تحت پوشش وام چهار میلیون تومانی پرداخت می کند.

وی به اجرای طرح فروش انواع محصولات ایران خودرو به بازنشستگان در قالب لیزینگ اشاره کرد و گفت: در این طرح که نخستین بار اجرایی می شود، قرار است به یکهزار نفر از بازنشستگان متقاضی، برای خرید خودرو تا سقف 17/5میلیون تومان با 10 درصد بهره 36 ماهه و با 12 درصد بهره 48 ماهه تسهیلات پرداخت شود.

اسلامیان با بیان این که تاکنون 43هزار نفر بازنشستگان دولت برای خرید خودرو با تسهیلات پیش بینی شده در قالب لیزینگ ثبت نام کرده اند، گفت: با توجه به استقبال بازنشستگان، تلاش خواهیم کرد در مراحل بعدی با سایر خودروسازان تفاهم نامه همکاری امضا کنیم.