آرشیو چهارشنبه ۲۲‌شهریور ۱۳۹۶، شماره ۴۹۲۱
جهان
۶

چهره ها و نظرها

ترکیه قرارداد خرید اس 400 را امضا کرده است

رئیس جمهور ترکیه از امضای قرارداد مربوط به خرید سامانه های دفاع موشکی اس 400 از روسیه خبر داد. به گزارش تسنیم و به نقل از رویترز، روزنامه های ترکیه به نقل از رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور این کشور اعلام کردند آنکارا قرارداد خرید سامانه های دفاع موشکی اس 400 از روسیه را امضا کرده است. این نخستین قرارداد تسلیحاتی بزرگ ترکیه از روسیه به شمار می رود. اردوغان در اظهاراتی گفت: قرارداد خرید سامانه دفاع موشکی اس 400 امضا شده است. تا آنجا که می دانم مبلغی نیز برای این قرارداد پیش پرداخت شده است.

انتقاد برنده جایزه صلح نوبل از سفر نتانیاهو به آرژانتین

فعال حقوق بشر آرژانتینی و دارنده جایزه صلح نوبل از سفر نخست وزیر رژیم صهیونیستی به کشورش انتقاد کرد.

به گزارش شبکه تله سور، «آدولفو پرز اسکیبال» دارنده جایزه صلح نوبل ضمن انتقاد از سفر بنیامین نتانیاهو به آرژانتین گفت: نتانیاهو به ارتکاب جنایت علیه بشریت در دیوان بین المللی کیفری به دلیل کشتار غیرنظامیان و همچنین بمباران مدارس، بیمارستان ها و مساجد فلسطینی ها متهم بوده است. این فعال حقوق بشر افزود که اسرائیل «تئودور آنیبال گاتو» یک عامل سابق دیکتاتوری نظامی سال های دور آرژانتین را تحت حفاظت خود قرار داده است. گاتو از سال 2003 در اسرائیل به سر می برد و در سال 2015 کابینه نتانیاهو که با حکم دستگیری گاتو توسط اینترپل مواجه شده بود، با درخواست دولت وقت آرژانتین برای استرداد عامل سابق آخرین دیکتاتوری این کشور مخالفت کرد.

اطمینان از تبانی تیم ترامپ با روس ها در انتخابات

هیلاری کلینتون، رقیب دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و وزیر خارجه سابق این کشور در مصاحبه ای گفت، از همدستی میان روسیه و اعضای تیم انتخاباتی دونالد ترامپ در جریان کمپین انتخاباتی سال 2016 مطمئن شده است.

به گزارش ایسنا، هیلاری کلینتون در مصاحبه با یو.اس. ای تودی، افزود که نسبت به همدستی میان دستیاران ترامپ با روس ها در جریان کمپین انتخاباتی متقاعد شده است. وی اضافه کرد: من به حاکمیت قانون و سند و مدرک معتقد هستم بنابراین حد و حدودها را رعایت می کنم و هر جور ادعای بی ربطی را مطرح نمی کنم، اما اگر به چیزهایی که از زمان انتخابات مشخص شده نگاه کنید می بینید حقیقتا آزاردهنده هستند.