آرشیو چهار‌شنبه ۲۲‌شهریور ۱۳۹۶، شماره ۴۹۲۱
ورزش
۱۸
یادداشت

جام جهانی خیلی زود می رسد

رضا پورعالی

از دوشنبه 22 خرداد که تیم ملی ایران مجوز حضور در مرحله نهایی جام جهانی روسیه را گرفت تا امروز تقریبا سه ماه گذشته است. به همین سرعت سه ماه از زمان ایده آل فوتبال ایران گذشت. بعد از روسیه میزبان و برزیل که اولین تیم صعودکننده بود، تیم ایران به جام جهانی رسید، اما سه ماه از یک سال فرصت خود را از دست داد. کارلوس کی روش در کنفرانس مطبوعاتی بعد از بازی با سوریه وعده ای تلخ داد: «دیگر برای کمبود امکانات و اردو و مشکلات سخت افزاری تیم ملی حرفی نمی زنم». او یک بار دیگر یک وعده تلخ داده بود.

وقتی سرمربی تیم ملی در برابر حجم انبوهی از انتقادها برای تعطیلی بلندمدت لیگ برتر روبه رو شد، اعلام کرد دیگر فقط در روزهای فیفا، مانند تیم های ملی دیگر اردو برگزار می کند؛ وعده ای که به آن عمل کرد، اما برای آن که بازیکنانی آماده در اختیار داشته باشد که در هر بازی بیش از ده کیلومتر می دوند، ترجیح داد بیشتر بازیکنانش را از لژیونرها انتخاب کند؛ لژیونرهایی که اتفاقا در تیم های معتبر اروپایی هم بازی نمی کردند، اما کی روش همان ها را هم به بازیکنان تیم های داخلی ترجیح می داد. حالا کی روش تهدید کرده دیگر برای کمبود امکانات تیم ملی نق نمی زند؛ این یعنی همان یک نفر هم که برای مشکلات فراوان تیم ملی فریاد می زد نیز خاموش شده است. حالا باید منتظر 9 ماه پر از التهاب باشیم و در روزهایی که تیم های راه یافته به جام جهانی بخوبی آماده می شوند، حرکت کند تیم ملی را ببینیم و زجر بکشیم.

قرعه کشی مرحله نهایی جام جهانی 2018، دهم آذر امسال برگزار می شود و جام جهانی هم 24 خرداد سال آینده آغاز خواهد شد. این دو زمان خیلی زود از راه می رسد. تا آن زمان ما چه اندازه روبه جلو حرکت کرده ایم و برای حضور در چنین تورنمنت بزرگی، چقدر آماده شده ایم؟