آرشیو چهار‌شنبه ۲۲‌شهریور ۱۳۹۶، شماره ۴۹۲۱
ایران ورزشی: منهای فوتبال
۱۰

مدال آوری با تمرین در سد های ایران

مدال های قایقرانی آنقدر ارزش دارد که ورزشکاران این رشته براساس موفقیت های به دست آمده، فعالیت های بعدی خود را برنامه ریزی کنند، هر چند به گفته مربی تیم قایقرانی روئینگ بانوان، امکانات ایران قابل قیاس با کشورهای مطرح در این رشته نیست.

سولماز عباسی از پیشرفت تایلندی ها می گوید و همین طور از رشد هنگ کنگ، چین و کره که از مربیان خارجی استفاده می کنند. او درباره استفاده ایران از مربی خارجی می گوید: ما در سه چهار ماه گذشته با جیوگانیک، مربی خارجی تمرین کردیم و ایشان توانست در همین مدت کم با یک مدیریت خوب تیم را صاحب نتیجه ای خوب در رقابت های آسیایی کند. حضور ایشان به حدی خوب بود که چند نفر از پاروزنان مردی که سال ها بود از این رشته کنار کشیده بودند، با آمدن ایشان دوباره به تمرینات بازگشتند و توانستند در این رقابت ها مدال هم بگیرند.

عباسی در پاسخ این پرسش که مهسا جاور، قایقران ایران در بازی های المپیک ریو بود، اما نتوانست مدال دوره قبل خود را این بار در آسیا تکرار کند و آیا از عملکرد وی راضی هستید، می گوید: طبق صلاحدید مربیان، وی در بخش تیمی مسابقه داد و وقتی تمام توان خود را در این بخش گذاشت، نتوانست مدال برنز انفرادی سال قبل خود را تکرار کند. عباسی که خودش زمانی ورزشکار رشته روئینگ بود، درباره مشکلات این ورزش هم می گوید: مشکل بزرگ ما از گذشته تا امروز نداشتن پیست روئینگ است.

از لحاظ امکانات و تجهیزات، از کشورهای دیگر آسیا عقب هستیم، اما با همین امکانات و نبود پیست مناسب و تمرین در آب سدهای ایران، توانستیم از رقبا جلو بزنیم.