آرشیو چهار‌شنبه ۲۲‌شهریور ۱۳۹۶، شماره ۴۹۲۱
صفحه آخر
۲۰

یک عکس، یک متن

جشن تولد ژیان

ژیان نام ایرانی یکی از مدل های خودروی فرانسوی «سیتروئن» بود که از اواخر دهه 1340 تا سال 1357 در کارخانه سایپا تولید می شد. به گزارش فردانیوز، این خودرو طرفداران زیادی در ایران داشت، به همین دلیل کارخانه سایپا برای احترام به مشتریان خود برای ژیان جشن تولد برگزار می کرد.

اردوگاه خانواده داعشی ها

بعد از آزادسازی موصل، خانواده داعشی ها در این شهر ماندند و به اسارت ارتش عراق درآمدند.

به گزارش مشرق، آنها در اردوگاهی اسکان داده شده اند. افراد ساکن این اردوگاه از زنان و فرزندان ستیزه جویان داعش هستند که برخی از آنها در جنگ آزادسازی موصل کشته شده و برخی دیگر گریخته اند. این 1300 نفر از 13 ملیت مختلف بوده و بسیاری از آنها از شهروندان ترکیه هستند. خروج افراد ساکن از این اردوگاه ممنوع بوده و ترتیبات امنیتی سختی بر آن حاکم است.

سوسک جواهرنشان

برخی از مردم مکزیک از سوسک ها به عنوان حیوان (حشره) خانگی استفاده می کنند و روی آنها جواهر نصب کرده و به این وسیله آنها را از سایر حشرات موذی خانه بازمی شناسند.

به گزارش فردانیوز، این حیوان یا بهتر بگوییم حشره خانگی بیشتر مورد علاقه سرکرده های باندهای قاچاق موادمخدر است. برخی از این سوسک ها با جواهرات بیش از یک میلیون دلار ارزش داشته و بدون جواهرات نیز ممکن است صاحب آن تا صدهزار دلار برایش پول بپردازد.

سکته میمون ها

12 میمون در باغ وحشی در هند با شنیدن صدای غرش ببرها در قفس های مجاور مردند؛ نتایج آزمایش ها نشان داد علت مرگ آنها سکته ناشی از ترس بوده است.

این شکلات های شگفت انگیز

شکلات ها به سه دسته شکلات تلخ (سیاه)، شکلات شیری و شکلات سفید تقسیم بندی شده اند.

به گزارش تابناک، اما بتازگی یک نوع جدید از شکلات هم وارد دنیای شیرینی ها شده است. یک شرکت سوئیسی شکلات های صورتی رنگ را از منابع طبیعی تهیه کرده است؛ شکلات هایی به رنگ یاقوت.

جالب است بدانید در این شکلات ها مواد افزودنی یا رنگ ها اضافه نشده است و کاملا خالص است. کاکائوی صورتی رنگ در مناطقی از جهان ازجمله اکوادور، برزیل و ساحل عاج می روید و مزه ای شبیه به توت دارد که کمی هم ترش است.

18 ماه دیگر این شکلات ها وارد بازار بین المللی می شود.