آرشیو چهار‌شنبه ۲۲‌شهریور ۱۳۹۶، شماره ۴۹۲۱
سینما
۱۲

امضای سینماگران روی تابلوی شهید حججی

ستاد برگزاری جشنواره «مسیر عشق»، تابلویی از تصویر شهید محسن حججی را با امضای جمعی از سینماگران به خانواده این شهید اهدا خواهد کرد.

همزمان با 21 شهریور روز سینما، بیش از 40 هنرمند مطرح حوزه سینما اعم از کارگردانان، بازیگران، تهیه کنندگان و... با امضا و اهدای تابلویی به همسر و فرزند خردسال شهید محسن حججی که حاوی تصویری از آن شهید دلاور و قطعه شعری از شاعر مرحوم قیصر امین پور است، یاد و خاطره او و دیگر شهدای مدافع حرم را گرامی داشتند.

اکبر زنجانپور، احمدرضا درویش، حسن فتحی، مجید مظفری، شهریار بحرانی، تورج منصوری، پرویز شیخ طادی، همایون اسعدیان، جواد شمقدری، منوچهر شاهسواری، جمال شورجه، فریبا کوثری، نادر طالب زاده، فریدون جیرانی، مسعود ده نمکی، جهانگیر الماسی، علیرضا رضاداد، سیروس الوند، مجید رجبی معمار، محمدعلی باشه آهنگر، نادر مقدس، احمد مرادپور، مهدی فیوضی، رضا ناجی، سیداحمد میرعلایی، نگین صدق گویا، مهدی عظیمی میرآبادی، داریوش باباییان، علی دهکردی، حسن علیمردانی، قربان نجفی، ناصر شفق، کمند امیرسلیمانی، شفیع آقامحمدیان و... از جمله امضاکنندگان این تابلو هستند.

این تابلو که طرح گرافیکی آن توسط محمد یاراحمدی، مدیر هنری جشنواره بین المللی فیلم و عکس مسیر عشق طراحی شده است، از سوی ستاد این جشنواره، تحویل خانواده معزز شهید حججی در شهرستان نجف آباد اصفهان خواهد شد تا احترام و ارادت چهره های سینمایی کشور به شهیدان راه عدالت و حقیقت برای همیشه در حافظه تاریخی این سرزمین به یادگار ثبت شود.

این جشنواره علاوه بر آمادگی برای دریافت آثار تصویری، فیلمنامه و عکس های حرفه ای و مردمی با موضوع پیاده روی اربعین حسینی و ترویج فرهنگ عاشورایی، از بهترین دلنوشته و یا زبان حال از تصویر معروف شهید حججی و دشمن ملعون داعشی هنگام اسارت قدردانی خواهد کرد.

نخستین جشنواره بین المللی فیلم و عکس مسیر عشق، از اول تا پنجم آبان امسال در دو شهر مشهد مقدس و کربلای معلی برگزار می شود.