آرشیو پنجشنبه ۲۳‌شهریور ۱۳۹۶، شماره ۶۵۹۴
جهان
۲۰

واقعیت هایی که تکذیب شد

واکنش ائتلاف عربی به انتقاد های جهانی

ائتلاف متجاوز عربی به یمن با تکذیب تمامی گزارش های نهادهای بین المللی درباره حمله ائتلاف به غیرنظامیان تمامی حملات هوایی خود را دقیق و سالم و مطابق با قوانینی بین المللی بشردوستانه دانست.

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه مستقل رای الیوم، «منصور بن احمد المنصور»، سخنگوی تیم مشترک ارزیابی جنگ یمن وابسته به ائتلاف عربی به رهبری عربستان با تاکید بر روند نزولی حمله به غیرنظامیان در یمن تصریح کرد نیروهای ائتلاف همواره حملات شان دقیق و درست بوده و برای ممانعت از هدف قرار دادن غیرنظامیان تلاش زیادی کردند.

این در حالی است که مرکز پژوهش و اطلاع رسانی اقتصادی یمن نیز با انتشار گزارشی اعلام کرد که 85 درصد (23 میلیون یمنی) از کل جمعیت 27 میلیونی یمن با فقر دست و پنجه نرم می کنند. همچنین حدود 2 میلیون و 200 هزار کودک از سوء تغذیه حاد رنج برده و افزون بر آنکه تعداد زنان یمنی دارای سوءتغذیه به یک میلیون و 100 هزار نفر و شمار زنان بارداری که به دلیل سوء تغذیه جانشان در خطر است، به 2 میلیون و 200 هزار نفر رسیده است. خبر دیگر اینکه روز گذشته عربستان تعداد بیشتری از علمای دینی و فرهیختگان را در راستای موج جدید بازداشت مخالفان سیاسی خود بازداشت کرد.