آرشیو پنجشنبه ۲۳‌شهریور ۱۳۹۶، شماره ۶۵۹۴
جهان
۲۰

کره شمالی: پاسخ تحریم هارابا افزایش توان موشکی می دهیم

گروه جهان/ کره شمالی در واکنش به تصویب سخت ترین بسته تحریمی پیشنهادی از جانب امریکا در شورای امنیت سازمان ملل اعلام کرد، از این پس برنامه نظامی و اتمی خود را با شدت بیشتری تقویت کرده و تسریع می بخشیم. همزمان واشنگتن نیز چین را تهدید کرد در صورت رعایت نکردن تحریم های جدید علیه پیونگ یانگ، امریکا تحریم های اقتصادی خود علیه چین را اعمال خواهد کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی کره شمالی، روز گذشته وزارت خارجه پیونگ یانگ با انتشار بیانیه ای رسمی تحریم های شامگاه دوشنبه شورای امنیت سازمان ملل به رهبری امریکا را محکوم کرده و اعلام کرد، از این پس برنامه نظامی و اتمی کره شمالی را با سرعت بیشتری به پیش برده و تقویت خواهد کرد. در این بیانیه تحریم های اخیر شورای امنیت را تلاشی برای محاصره اقتصادی کامل این کشور و ضربه زدن به مردم و دولت پیونگ یانگ عنوان کرده و افزود: ما در مسیر درستی که به رغم فشارها و تحریم ها انتخاب کرده ایم ذره ای عقب نشینی نکرده و برنامه هسته ای نظامی را تا پایان ادامه خواهیم داد. همچنین وزارت خارجه کره جنوبی نیز با انتشار بیانیه ای گفت کره شمالی فعلا موضع خیلی شدیدی علیه تحریم ها نگرفته است اما ما همه تحولات را زیرنظر داریم و هشیاری خود را از دست نخواهیم داد. همزمان «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری امریکا نیز تصریح کرد، تحریم های اخیر گامی کوچک است و در برابر گام های بعدی که برای مقابله با برنامه های هسته ای پیونگ یانگ برداشته خواهد شد ناچیز است. از طرفی «استیو منوچین»، وزیر خزانه داری امریکا نیز اعلام کرد چنانچه پکن تحریم های جدید علیه کره شمالی را به اجرا درنیاورد، واشنگتن باید تحریم های اقتصادی خود علیه چین را نیز اعمال کند. همچنین «اد روس» رئیس کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان امریکا نیز از واشنگتن خواست تا در صورت همکاری چین با کره شمالی، بانک های چینی را هدف قرار دهد.

ادامه اعتراض مردم کره جنوبی علیه «تاد»

همزمان با ورود کامل شش واحد موشک انداز سامانه موشکی امریکا «تاد» با 48 سامانه رهگیر در روستای «سیونگجو» بار دیگر معترضان استقرار تاد در کره جنوبی در نقاط مختلف این کشور از جمله سئول و همچنین روستای محل استقرار این سامانه تجمع کرده و خواستار برچیدن آن شدند.