آرشیو پنجشنبه ۲۳‌شهریور ۱۳۹۶، شماره ۶۵۹۴
ایران زمین
۱۹

روی خط خبر

اجرای طرح روستای بدون بیکار در ملکشاهی

طرح روستای بدون بیکار امسال در روستای «گل گل سفلی» ملکشاهی استان ایلام اجرا و پس از آن در دیگر روستاها نیز اجرایی می شود. به گزارش ایرنا، «پیمان قاسم خانی» رئیس صندوق کارآفرینی مهر امید ملکشاهی هدف از اجرای این طرح را که با مساعدت فرماندار به عنوان نماینده عالی دولت در شهرستان اجرایی می شود، توانمندسازی و خودکفا کردن اهالی روستاها و ایجاد کسب و کار و رونق اقتصادی روستاها اعلام کرد. در قالب این طرح به تمامی افراد جویای کار روستایی تسهیلات 300 میلیون ریالی پرداخت می شود. وی با بیان اینکه هیچ محدودیتی در پرداخت تسهیلات اشتغالزا وجود ندارد، افزود: این طرح در قالب اعتبارات ملی است و دولت به صورت جدی پیگیر اجرایی شدن این طرح است.

اختصاص اعتبار به ایجاد اشتغال پایدار در زنجان

150 میلیارد تومان اعتباربا کارمزد بسیار پایین به توسعه اشتغال پایدار در روستاهای استان زنجان اختصاص یافت. به گزارش ایسنا، «سیدابوالفضل رضوی» معاون امور روستاها و مناطق محروم رئیس جمهوری در جریان برگزاری نخستین جشنواره روستا در زنجان، با یادآوری اینکه ایجاد اشتغال پایدار در روستاها در بخش های خدمات، کشاورزی، سنگ های قیمتی، بسته بندی و تولید پوشاک توسط علاقه مندانی که تمایل به ورود به این بخش را دارند، صورت می گیرد، تصریح کرد: اعطای وام با کارمزد 6 درصدی به اهالی روستا از مهرماه امسال آغاز خواهد شد.

مسیر حادثه خیز کاشان - مشهد اردهال اصلاح می شود

گروه ایران زمین/ با هدف ایمن سازی جاده های کاشان در استان اصفهان، 3 میلیارد ریال برای اصلاح نقاط حادثه خیز کاشان - اردهال اختصاص داده شد. «حمیدرضا مومنیان» فرماندار کاشان اظهار داشت: تعریض و دو بانده شدن مسیر کاشان - مشهد اردهال در سال های گذشته، از محل اعتبارات ملی انجام شده بود و ایجاد تقاطع های غیر همسطح این مسیر در سه راهی جوشقان، استرک و چنار نیز از طریق اعتبارات ملی در دست اقدام است.