آرشیو پنج‌شنبه ۲۳‌شهریور ۱۳۹۶، شماره ۶۵۹۴
خوانندگان
۱۶
فراخوان

یارانه خانوارها جراحی شود یا نه؟

مدتی است که در رسانه ها از زبان مسئولان، کارشناسان و حتی مراجع تقلید، زمزمه هایی مبنی بر ضرورت حذف یارانه های نقدی مطرح می شود. گاه این تحلیل در شبکه های اجتماعی و رسانه ها برجسته می شود که عالی ترین مقامات کشور، منتقد شیوه کنونی اجرای هدفمندسازی یارانه ها هستند و اذعان می دارند که بنای این دیوار از همان آغاز کج بوده و قطار هدفمندسازی از ریل اصلی خود خارج شده است اما از آن سو این جراحی کار ساده ای نیست چون بسیاری از خانوارهای ایرانی روی این مبلغ حساب باز کرده اند و بخشی از چاله های زندگی را با آن پر می کنند.

در این میان انتقادات هم کم نبوده و نیست، علاوه بر اینکه دولت در شرایط فعلی کشور با کمبود منابع مواجه است، تاثیرات مخرب اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی این شیوه از اجرای هدفمندسازی همواره مورد توجه منتقدان بوده است. از شما مخاطب «ایران» می پرسیم که دیدگاه شما درباره جریان یافتن یا قطع یارانه های نقدی خانوارها چیست؟ آیا شما هم جزو یارانه بگیرها هستید یا نه ترجیح داده اید حتی با وجود نیاز مالی از دولت یارانه ای دریافت نکنید؟ تبعات اقتصادی و فرهنگی قطع یا تداوم پرداخت یارانه ها چیست؟ فکر می کنید چه راهکارهای جایگزینی در این باره می توان اجرا کرد؟

لطفا آرا و دیدگاه های خود را با صفحه «خوانندگان» به شماره تلفن 84711129، شماره پیامک 3000451213، کانال تلگرامی «ایران» به نشانی @irannewspaperadmin و ایمیل [email protected] در میان بگذارید.