آرشیو پنج‌شنبه ۲۳‌شهریور ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۲۲
ورزشی
۹
حدیث دشت عشق

به یاد شهید مدافع حرم «سید یحیی(مجید) براتی»

پیش نمازی عاشق

شهید «سید یحیی براتی احمدآبادی» در تاریخ 25 شهریور 1349 در محله احمدآباد درچه بدنیا آمد که این محله در جنگ تحمیلی با جمعیت 1200نفر، شصت شهید تقدیم اسلام کرده اند. که از این لحاظ محله نمونه شاهد کشور است در تاریخ 16 آذر1394 در شهر حلب سوریه و توسط گروه تکفیری داعش به شهادت رسید.

وی پاسدار لشکر مقدس حضرت امام حسین(ع) و همچنین در حوزه علمیه امام حسین(ع) درچه مشغول کسب علوم دینی بود. که حضور در جبهه مدافع حرم حضرت زینب(س) را به دروس دینی ترجیح داد. و عازم سوریه شد و در آنجا فدای دفاع از راه امام حسین(ع) و حرم حضرت زینب(س) شد.

فرازی از وصیتنامه شهید: امروزه بعضا شاید بشنویم و شنیده ایم که مطرح می کنند که به ما چه، و در کشورهای دیگر رفتن کاری به ما نداره، ما وظیفمون را همینجا انجام بدیم، نه، اگر کسی بصیرت داشته باشه و بدونه هدف چیه مسلما هدف یاری اسلامه، اگر دقت کنیم ما، از صدر اسلام یه مطالعاتی داشته باشیم، از زمانی که خداوند این دین را به ما مردم ارزانی داشته، از زمان خود پیامبر، متحمل مشکلاتی در این راه شدن، و شنیدیم که در طول تاریخ همچنین ائمه اطهار(علیه السلام) و این زمانی که ما الان هستیم و در آن قرار گرفتیم و ما که پیرو اهل بیت ان شاءالله هستیم و جزو شیعیان هستیم گفتن خدمتتون، اگه بصیرت داشته باشیم، بحث یاری اسلامه، حالا در هر سرزمینی می خواد باشه، وظیفه ما یاری اسلامه، و باید بتونیم به بهترین نحو اسلام را یاری کنیم و به مدافعان حرم ان شاءالله بپیوندیم. همه را به پیمودن راه حق ودفاع از اسلام و آماده جانفشانی در راه اسلام دعوت می کنم امید است همه ما جزو سربازان امام زمان(عج) ارواحنا فداه باشیم.