آرشیو پنجشنبه ۲۳‌شهریور ۱۳۹۶، شماره ۶۵۹۴
اجتماعی
۴

دبیر کل جمعیت هلال احمر: 40 تن از کمک های ایران به بنگلادش آماده ارسال شد

دبیرکل جمعیت هلال احمر در مورد کمک های جمعیت به آوارگان روهینگیایی گفت: امروز 40 تن از اقلام دارویی، زیستی و بهداشتی برای کمک به آورگان روهینگیایی بارگیری و آماده اعزام شد.

به گزارش ایسنا، صبح دیروز کمک های جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران برای کمک به مردم روهینگیای میانمار از انبار جمعیت هلال احمر بارگیری شد.

در حاشیه بارگیری اقلام، مصطفی محمدیون دبیرکل جمعیت هلال احمر گفت: اقلام مختلفی به میزان 140 تن با همکاری نیروهای مسلح و نیروی هوایی ارتش آماده ارسال است و امروز 40 تن از این اقلام بارگیری شده تا به بنگلادش ارسال شود. دبیرکل جمعیت هلال احمر اضافه کرد: بنده به عنوان دبیرکل جمعیت هلال احمر به همراه معاون وزیر خارجه و تعداد دیگر از اعضا به عنوان ارزیاب اولیه در منطقه حضور پیدا خواهیم کرد و پس از ارزیابی برای ارسال سایر محموله ها اقدام خواهیم کرد.

محمدیون در مورد ظرفیت کمک رسانی هلال احمر تصریح کرد: ما امکان ایجاد واحدهای اسکان اضطراری و همین طور بیمارستان اضطراری را داریم؛ البته برای مشخص شدن میزان نیاز ابتدا باید ارزیابی اولیه صورت گیرد و پس از آن برای سایر کمک ها تصمیم گیری خواهد شد که ما در صورت نیاز امکان کمک رسانی برای 3 تا 6 ماه آینده را داریم.

دبیرکل جمعیت هلال احمر در مورد زمان انتقال اقلام گفت: امروز بارگیری صورت می گیرد و به محض اینکه شرایط فنی میان ایران و بنگلادش مهیا شود، آماده حرکت هستیم و حتی آمادگی همزمان بارگیری و پرواز را داریم.