آرشیو پنج‌شنبه ۲۳‌شهریور ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۲۲
حوادث - اخبار کشور
۱۱

دستگیری سارق اطلاعات حساب بانکی 650 نفر از کاربران کشور

سرویس شهرستانها: رئیس پلیس فتای استان اصفهان از دستگیری فردی که با طراحی درگاه پرداخت الکترونیکی جعلی توانسته بود اطلاعات حساب بانکی 650 نفر از کاربران سطح کشور را سرقت کند خبر داد.

سید مصطفی مرتضوی اظهار داشت: در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر برداشت غیر مجاز مبالغی از حساب های بانکی آنها موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی های صورت گرفته مشخص شد، این افراد از یک درگاه پرداخت الکترونیکی جعلی اقدام به خرید شارژ تلفن همراه کرده اند و اطلاعات حساب بانکی آنها در اختیار دایر کننده این درگاه قرار گرفته که او نیز با استفاده از این اطلاعات اقدام به برداشت وجوه از حساب آنها کرده است.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان عنوان داشت: بلافاصله اقدامات برای دستگیری عامل این سرقت ها صورت گرفت و سرانجام محل سکونت متهم در یکی از محله های شهر اصفهان شناسایی شد.

وی خاطر نشان کرد: با شناسایی محل سکونت متهم، وی در یک عملیات ویژه دستگیر و در بازرسی از سیستم رایانه او اطلاعات حساب بانکی 650 نفر از کاربران اینترنت در استان های مختلف کشور که توسط وی به سرقت رفته بود به دست آمد.

مرتضوی با بیان اینکه اقدام پیش دستانه پلیس فتای استان در دستگیری به موقع این متهم توانست از سرقت مبالغ بسیار بالایی از وجوه مردم جلوگیری کند گفت: با اقدامات کارشناسان پلیس در شهریور ماه امسال سه درگاه پرداخت الکترونیکی جعلی کشف و برخوردهای قانونی با عاملان آنها صورت گرفت.