آرشیو پنجشنبه ۲۳‌شهریور ۱۳۹۶، شماره ۳۹۰۵
ورزش
۱۵
نگاه 1

اوج کار پرسپولیس: نیمه دوم

دکتر بیژن ذوالفقارنسب ( سرمربی سابق پرسپولیس)

1- اوج کار پرسپولیس در 10 دقیقه پایانی برابر الاهلی بود که با درایت برانکو و تلاش بازیکنان پرسپولیس توانست حساب کار را 3 بر یک کند و پیروز میدان شود. تعویض های خوب برانکو و برنامه های این تیم کمک زیادی به پرسپولیس کرد. پرسپولیس بازی شجاعانه ای را به نمایش گذاشت. دیدار پرسپولیس و الاهلی حساس ترین بازی پرسپولیس در چند سال گذشته بود که بازیکنان و مربیان این تیم بسیار باهوش بودند و انرژی مضاعفی را برای این دیدار گذاشتند. پرسپولیس به خوبی الاهلی را عقب راند و با گرفتن پنالتی پیروز میدان شد.

2- درباره نقش کلیدی تعویض های پرسپولیس در نیمه دوم که پارسال کمتر دیده شده بود، باید بگویم این هم از درایت برانکو است که از نفرات خود به خوبی استفاده می کند. در بعضی از تیم ها دو بازیکن خوب در یک پست حضور دارند و اصرار دارند که هر دوی آنها درون زمین حضور داشته باشند اما حضور دو بازیکن مشابه انجام یک کار تکراری است. برانکو به خوبی این موضوع را درک کرده و برای نیمه دوم بازیکنان تراز اولی دارد که روند بازی را به سود این تیم می کند.

3- نخستین مطلب درباره بازی آینده پرسپولیس مقابل الهلال این است که بازیکنان نباید مغرور شوند. العین تیم بسیار خوبی است و از مهره های ارزشمندی بهره می برد اما الهلال توانست به این تیم سه گل بزند. این نشان از شایستگی الهلال دارد. شاید اتفاقاتی رخ دهد که احتمالا پرسپولیس در ایران برابر این تیم میزبانی کند و اگر این اتفاق رخ دهد، کمک زیادی به پرسپولیس می شود و شاهد حساس ترین بازی فصل این تیم خواهیم بود.

4- به اعتقاد من خطایی که کامیابی نیا روی بازیکن حریف انجام داد بسیار کودکانه و غیر اخلاقی بود. اگر پای این بازیکن می شکست همه ما ایرانی ها ناراحت می شدیم. در طول بازی هم چند بازیکن پرسپولیس چنین حرکاتی را انجام دادند و احتمال اخراج وجود داشت. همه چیز احساس نیست و در ورزش و زندگی باید روی منطق و عقل حرکت کرد. کاری که کامیابی نیا انجام داد مصداق بارز حرکت احساسی بود. باید از این حرکات پرهیز کرد. هر دو تیم چنین حرکاتی را انجام دادند و داور از این صحنه ها چشم پوشی کرد.