آرشیو پنجشنبه ۲۳‌شهریور ۱۳۹۶، شماره ۲۹۶۲
جهان
۸

رویداد

برنامه دیدار نخست وزیر لبنان با پوتین

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه، با اشاره به برنامه دیدار حریری با ولادیمیر پوتین و دیمیتری مدودف، رئیس جمهوری و نخست وزیر روسیه، گفت امیدوار است در این دیدارها راستای همکاری های راهبردی دو کشور تعیین شود.

انصراف سوچی از شرکت در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل

سخنگوی دولت میانمار اعلام کرد که آنگ سان سوچی «مشاور ارشد دولت» برای سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک سفر نخواهد کرد و به جای او، معاون رئیس جمهوری در این اجلاس حضور خواهد داشت. همچنین میانمار انتقاد کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل دایر بر اینکه رفتار با مسلمانان روهینگیا معادل «پاک سازی قومی» است را محکوم کرده است.

مذاکره دولت ونزوئلا با مخالفان

رئیس جمهوری ونزوئلا دعوت برای دور جدید مذاکرات با اپوزیسیون این کشور را برای مقابله با بحران سیاسی در کشور پذیرفته است. مادورو در نشست کابینه گفت: زاپاترو و رئیس جمهوری دومینیکن به خوبی می دانند من به دنبال مذاکره هستم و به همین دلیل پذیرفتم دور جدید مذاکرات با اپوزیسیون برگزار شود.

محدودیت های جدید دیپلمات های آمریکایی در روسیه

مسکو قصد دارد شرایط کار دیپلمات های آمریکا در روسیه را با شرایط کار دیپلمات های روسیه در آمریکا یکسان کند. سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه، با اعلام این خبر گفت: روسیه خواهان عادی سازی اوضاع است و فقط چند امتیاز که دیپلمات های آمریکایی در روسیه از آنها برخوردار بودند، سلب می شود.

وعده مدیر سیا برای دستگیری الظواهری

درحالی که حجم گسترده ای از اسناد طبقه بندی شده اسامه بن لادن که از سوی کماندوهای آمریکایی در سال 2011 در حین عملیات دستگیری بن لادن جمع آوری شده بود برای دسترسی عموم منتشر شد؛ مدیر سازمان سیا از بازداشت قریب الوقوع الظواهری و پسر بن لادن خبر داد.

رد اختلاف با حزب عبدالله صالح

جنبش مردمی انصارالله یمن در این بیانیه که روز سه شنبه منتشر شده، تاکید کرد: ما و هم پیمانان و شرکایمان با تمامی امکانات همواره از تجربه موفق مشارکت ملی با کنگره مردمی سراسری یمن و هم پیمانانش حمایت کرده ایم و می کنیم، ما در موقعیت های مختلف با وجود اتهام زنی ها، مانع تراشی ها و بدنام سازی های برنامه ریزی شده، مشکلات را پشت سر گذاشته ایم.