آرشیو پنجشنبه ۲۳‌شهریور ۱۳۹۶، شماره ۴۹۲۲
صفحه اول
۱

تاکید ظریف بر هماهنگی تهران و مسکو در مقابل سیاست های برجامی آمریکا

وزیر امورخارجه کشورمان دیروز در سفر به سوچی با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در محل اقامتگاه تابستانی وی دیدار و گفت وگو کرد.

بر اساس گزارش ها، بحران سوریه، وضعیت توافق هسته ای و مسائل منطقه محور مذاکرات وزیر امورخارجه کشورمان با رئیس جمهور روسیه بود.

وزیر خارجه کشورمان همچنین در جمع خبرنگاران با اشاره به سیاست های اخیرآمریکا در ارتباط با برجام بر ضرورت همکاری ها و هماهنگی های بین دو کشور ایران و روسیه تاکید کرد و گفت: تاکنون هماهنگی های خوبی بوده و دو کشور از مواضع یکدیگر در سازمان های بین المللی حمایت کرده اند.

به گزارش ایسنا، محمد جواد ظریف با اشاره به افزایش همکاری های تهران و مسکو در حوزه های مختلف از جمله حوزه های اقتصادی و سیاسی تصریح کرد: نیاز است که این همکاری ها را مرور و زمینه ارتقای آن را فراهم کنیم.

وزیر امور خارجه افزود: روسیه تاکنون حمایت های خوبی از برجام کرده است. ظریف گفت: ایران و روسیه با چالش های مشترکی روبه رو هستند که یکی از مهم ترین آنها چالش های موجود در منطقه است.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان با اشاره به همکاری دو کشور ایران و روسیه در زمینه بحران سوریه و مبارزه با تروریست ها در منطقه خاطرنشان کرد: با همکاری خوب ایران، روسیه و ترکیه وضعیت در این کشور نیز در صحنه سیاسی بهبود پیدا کرده و تا حدودی توانسته ایم از تنش ها در این منطقه بکاهیم.

ظریف در پاسخ به سوالی مبنی بر این که یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی، اعلام کرده در صورت لزوم تفاوتی بین بازدید از سایت های نظامی و سایت های هسته ای ایران وجود ندارد، تصریح کرد: چارچوب پروتکل الحاقی و همچنین چارچوب برجام برای بازدید از مکان هایی هستند که امکان فعالیت هسته ای در آن وجود داشته باشد و ایران تا کنون براساس گزارش های آژانس در زمینه عدم فعالیت های اعلام نشده کاملا بدرستی عمل کرده است.

وزیر امور خارجه کشورمان اظهار کرد: در بند 74 ضمیمه یک برجام تاکید شده هیچ بازدیدی نمی تواند بهانه ای برای اطلاع یافتن از اسرار کشور باشد.