آرشیو پنج‌شنبه ۲۳‌شهریور ۱۳۹۶، شماره ۴۹۲۲
اقتصاد
۴

سرمایه گذاری روی نرخ دلار به هیچ وجه اقتصادی نیست

رئیس کل بانک مرکزی در خصوص نرخ ارز، گفت: نرخ دلار پنجم فروردین 96، 3820 تومان بود که اخیرا به 3903 تومان رسید که این نشان دهنده 2/2 درصد افزایش در طول این مدت است.

به گزارش فارس، ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی در حاشیه جلسه هیات دولت اظهار کرد: متوسط ماهانه رشد قیمت دلار کمتر از نیم درصد است و به نظر نمی رسد نگرانی خاصی ایجاد شود. آنچه مسلم است دقت نظرهای بانک مرکزی و دولت برای کنترل نوسانات نرخ ارز و جلوگیری از کاهش یا افزایش های هیجانی نرخ ارز است.

رئیس کل بانک مرکزی، تصریح کرد: سرمایه گذاری در نرخ دلار به هیچ وجه اقتصادی نیست، در نتیجه دلار گزینه مطلوبی برای کسانی که به فکر سرمایه گذاری هستند، نیست.

وی ادامه داد: گفته می شود دولت به افزایش قیمت دلار تمایل دارد که این درست نیست و دولت به هر اقدامی تمایل دارد که منجر به ثبات در اقتصاد کشور شود.

وی درباره نرخ سود هم گفت: از 11 شهریور 96 بانک ها ملزم به رعایت دستورالعمل بانک مرکزی درباره نرخ سود شدند و در بخش نظارت بانک مرکزی، همکارانمان در شعب مختلف بانک ها هر روزه نظارت و بررسی دارند و اطلاعاتی که به دستمان می رسد این است که خوشبختانه یک عمومیتی در اجرای دقیق این دستورالعمل وجود دارد و موارد خیلی نادر و تخلفات کوچکی در بعضی موارد بوده که منجر به عزل رئیس شعبه شده است.

وی افزود: بانک ها مصمم هستند این انضباط را کامل رعایت کنند، چون از هر نظر منفعت دارد؛ چه برای اقتصاد کشور، چه برای خود بانک ها و همان طور که اعلام کرده بودم در آینده نزدیک هم در مورد نرخ تسهیلات هم یک محدودیت هایی را اجرا خواهیم کرد که آنها را اعلام می کنیم. سیف درخصوص طرح قرض الحسنه ازدواج گفت: خوشبختانه براساس پیش بینی های ما طرح به جلو حرکت می کند و عملکرد خیلی خوبی داشته و از ابتدای سال 96 تا الان 692 هزار مورد پرداخت شده است و 360 هزار مورد مربوط به همین دوره هفت هفته ای است که از ابتدای طرح می گذرد.