آرشیو پنجشنبه ۲۳‌شهریور ۱۳۹۶، شماره ۴۹۲۲
سیاسی
۲

رای اعتماد هیات وزیران به استانداران 7 استان کشور

در جلسه دیروز هیات دولت که به ریاست حسن روحانی، رئیس جمهور تشکیل شد، استانداران پیشنهادی هفت استان کشور از هیات وزیران رای اعتماد گرفتند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، فریدون همتی، عبدالمحمد زاهدی، موسی خادمی، محمدمهدی مروج الشریعه، اسماعیل تبادار، محمد احمدی و محمدعلی نجفی به ترتیب به عنوان استانداران استان های هرمزگان، قزوین، لرستان، خراسان جنوبی، فارس، کهگیلویه و بویراحمد و البرز منصوب شدند.

رئیس جمهور در این جلسه با آرزوی موفقیت برای هفت استاندار جدید، ایجاد اشتغال پایدار را اصلی ترین مساله در استان ها دانست و گفت: بر این اساس دولت از هیچ کمکی دریغ نخواهد کرد، اما موفقیت اصلی استانداران در این عرصه استفاده از توان بخش خصوصی و مردم است و چنانچه این بخش ها با همه توان وارد عرصه شوند، می توانند شرایط را دگرگون کنند و وظیفه اصلی استانداران و مسئولان در این زمینه بهبود و ایجاد فضای مناسب برای کسب و کار است.

وی با اشاره به ضرورت توجه به مولفه های اقتصاد مقاومتی که مورد تاکید مقام معظم رهبری است، عنوان کرد: همه بر درون زا و برون گرا بودن اقتصاد تاکید داریم و در این خصوص ستاد اقتصاد مقاومتی فعال است و معتقدیم اقتصاد مقاومتی می تواند حرکت خوبی در توسعه و رونق اقتصادی کشور به وجود آورد. روحانی خاطرنشان کرد: رابطه خوب استانداران با بانک های استان می تواند برای ایجاد فعالیت های اقتصادی در استان ها بسیار موثر باشد.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود وجود فضای امن و آرام در استان ها و کشور را مورد تاکید قرار داد و گفت: فضای جامعه باید امن باشد و نه امنیتی؛ امنیتی شدن فضای جامعه به معنای فرار سرمایه، فرار مغزها و عدم پیشرفت است. برای پیشرفت و توسعه باید فضای جامعه متعادل و آرام باشد. باید توجه داشت که فرهنگ و اخلاق با بگیر و ببند اصلاح نمی شود، بلکه در این زمینه باید واقعیت های فرهنگی را به مردم معرفی کرد و در این صورت مردم بهترین را انتخاب خواهند کرد و پیامبر اسلام(ص) نیز همواره بشیر و نذیر بودند و با این شیوه اخلاق حسنه را در مدینه و مکه جاری کردند.