آرشیو پنجشنبه ۲۳‌شهریور ۱۳۹۶، شماره ۴۹۲۲
ورزش
۱۸
یادداشت

نگرانی بزرگ درباره استقلال

هادی طباطبایی (کارشناس فوتبال)

استقلال فردا یکی از تعیین کننده ترین دیدارهای خود را پشت سر می گذارد؛ دیداری که شاید نقشه راه استقلال برای ادامه فصل را ترسیم کند. حقیقت بزرگ استقلال این فصل، بی ثباتی شدید بود. چیزی که ما از استقلال این فصل دیدیم، تغییرات مداوم در همه خطوط بود و قطعا تیمی با این میزان از تغییر باید زمان کافی برای رسیدن به نقطه مطلوب را داشته باشد.

استقلال در این فصل تغییرات بسیاری را تجربه کرده و هنوز به انسجام لازم نرسیده است. این مورد به همه ارکان باشگاه برمی گردد؛ از بیرون زمین در هیات مدیره تا درون زمین و تصمیم های کادر فنی. هیات مدیره دو بازی به کادر فنی مهلت داد تا اوضاع تیم رو به راه شود، اما حقیقت این است که این قبیل ضرب الاجل ها به جای ترمیم روح تیم می تواند به ضرر تیم تمام شود. استقلال در اولین بازی گل گهر را در سیرجان شکست داد. دیداری که خارج از چارچوب لیگ برتر برگزار شد؛ دیداری در یک تورنمنت دیگر با قواعد و قوانین خاص خودش.

حذف شدن بسیاری از تیم های لیگ برتری در همین مرحله اول ورود به جام حذفی نشان می دهد این جام و تک دیدارهای آن تا چه اندازه خاص است. به همین دلیل حتی اگر استقلال در آن بازی شکست هم می خورد، اتفاقی غیرعادی رخ نداده بود. استقلال فردا در چارچوب لیگ برتر بازی دارد. تورنمنتی که تنها یک ششم راه آن را رفته و راه بسیاری تا پایان این فصل دارد. مشخص نیست فردا چه نتیجه ای رقم می خورد، اما نگرانی بزرگ هواداران استقلال این است که این تغییرات مداوم بازیکنان ادامه داشته باشد و استقلال به ثبات نرسد.