آرشیو پنجشنبه ۲۳‌شهریور ۱۳۹۶، شماره ۴۹۲۲
فوتبال ایران
۱۱

حذف آبی ها و نفت تهران در آستانه قطعی شدن

وضعیت قرمز استقلال در آسیا

استقلال و نفت تهران اگر شرایط خود را ظرف یک ماه آینده سر و سامان ندهند به طور قطع از لیگ قهرمانان آسیا کنار گذاشته می شوند.

این دو باشگاه در نهایت تا 9 مهرماه فرصت دارند مدارکی دال بر تلاش برای حل پرونده های مالی شان به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارائه کنند. در صورتی که این اتفاق رخ ندهد، زمان یک ماهه دوم برای دو باشگاه تمدید نمی شود و از لیگ قهرمانان آسیا کنار گذاشته می شوند. مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال چندی قبل، از شیخ سلمان رئیس کنفدراسیون خواست به باشگاه های ایرانی دو ماه بیشتر فرصت دهد تا بتوانند مشکل مالی شان را حل کنند.

زمانی که کنفدراسیون داده بود روز 9 شهریور به پایان رسید و با درخواست تاج، شیخ سلمان یک ماه به ایرانی ها فرصت داد و برای ماه دوم هم شرط گذاشت. او گفت اگر باشگاه های ایرانی بتوانند مدارکی نشان دهند که برای حل پرونده های مالی شان قدم مثبتی برداشته اند، یک ماه دیگر هم فرصت در اختیارشان قرار می گیرد. استقلال، پرسپولیس، نفت و تراکتور باید تا روز 9 آبان ماه تمام مدارک را ارائه کنند. در حال حاضر تراکتور و پرسپولیس در این زمینه گام های مثبتی برداشته اند.

تراکتور تمام پرونده های خود را حل و فصل کرده و تنها مانده پرونده حمزه یونس. این بازیکن پای خود را در یک کفش کرده که پولش را تمام و کمال می خواهد و تا آخر شکایت می رود. اگر تراکتوری ها مشکل او را حل کنند، دیگر هیچ مانعی برای حضور در آسیا ندارند.

پرسپولیس هم باید پرونده ژوزه را حل و فصل کند. قرمزها به مسئولان سازمان لیگ که باید مدارک را به کنفدراسیون فوتبال آسیا بدهند، اعلام کرده اند مشکلی برای پرداخت پول ژوزه ندارند و بزودی به حسابش واریز می کنند. در صورتی که استقلال و نفت تهران از لیگ قهرمانان حذف شوند، دو باشگاه ذوب آهن و سپاهان جانشین این دو باشگاه می شوند.