آرشیو پنج‌شنبه ۲۳‌شهریور ۱۳۹۶، شماره ۴۹۲۲
سینما
۱۲

تهمینه میلانی در تدارک یک کار کودک

تهمینه میلانی پس از 23 سال فیلمنامه «هوشمندان سیاره اوراک» را در ژانر کودک و نوجوان با اقتباس از کتاب «هوشمندان سیاره اوراک» نوشته فریبا کلهر می ‎نویسد.

به گزارش ایسنا، تهمینه میلانی، نویسنده و کارگردان سینما با اشاره به این که نگارش فیلمنامه «هوشمندان سیاره اوراک» به سفارش بنیاد سینمایی فارابی انجام می شود، گفت: کتاب «هوشمندان سیاره اوراک» داستانی جذاب و مطابق با سلیقه نوجوانان امروز جهان است و تصور می کنم ساخته شدن فیلمی از این کتاب می تواند جانی تازه به فیلم های مناسب نوجوانان ببخشد.

او دلایل بازگشت به سینمای کودک و نوجوان را برشمرد و ادامه داد: قصد داشتم 20 سال پیش سریالی از این داستان بسازم و فیلمنامه آن هم در 32 قسمت نوشته شد، اما به دلایل مختلفی چون تغییر مدیریت ها در سیمافیلم که قرار بود تهیه کننده باشد، تولید آن به سرانجام نرسید. میلانی ضمن اشاره به این که به روزرسانی و آگاه کردن کودکان و نوجوانان از تاریخ ایران و جهان و همچنین آگاهی از علم روز با استفاده از فیلمنامه های علمی تخیلی از مهم ترین دغدغه هایش است، اظهار کرد: برای استقبال و حضور هرچه بهتر کودکان و نوجوانان در سینماها باید فیلم هایی متناسب با اطلاعات عمومی و علایق ایشان از جمله فیلم «هوشمندان سیاره اوراک» تولید شود.

کارگردان فیلم «دیگه چه خبر» به دلایل استقبال نکردن از اقتباس ادبی در سینمای ایران در سال های اخیر اشاره کرد و ادامه داد: مدیران فرهنگی باید شرایط حمایت از آثار اقتباسی را بیش از پیش فراهم کنند.